Iranian Agriculture News Agency

توسعه شتر داری در خراسان رضوی

در سال گذشته جمعیت شتر استان با ۳۰ درصد رشد به ۹هزار۲۰۰ نفر رسیده است و تعداد شهرستان هایی که به پرورش شتر روی آورده‌اند به ۱۶ شهرستان افزایش یافته است.

توسعه شتر داری در خراسان رضوی

در سال گذشته جمعیت شتر استان با ۳۰ درصد رشد به ۹هزار۲۰۰ نفر رسیده است و تعداد شهرستان هایی که به پرورش شتر روی آورده‌اند به ۱۶ شهرستان افزایش یافته است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، وجود شتر در اقصی نقاط کشور و در شرایط اقلیمی سخت دلیل بر وجود مزیت های بیولوژیکی ارزشمندی است که در کمتر دام دیگری قابل مشاهده است . سید مهدی هدایتی، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این خصوص گفت : طی سال های گذشته با توجه به مزیت های شتر به خصوص تولید محصولات ارگانیک و همچنین شیر شتر که به عنوان غذایی با رویکرد دارویی محسوب می شود، ترویج وفرهنگ سازی پرورش شتر با قوت وجدیت در سطح استان صورت گرفته به شکلی که در سال گذشته جمعیت شتر استان با 30 درصد رشد به 9 هزار 200 نفر رسیده است و تعداد شهرستان هایی که به پرورش شتر روی آورده اند به 16 شهرستان افزایش یافته است .

منظمی، کارشناس مسئول پرورش شتر استان نیز در این خصوص گفت: به منظور تقویت و توسعه پرورش شتر استان اعتبارات ملی و استانی خاص پروژه های شتر داری به منظور ایجاد زیر ساخت های لازم از جمله احداث بهاربند و ساخت آخور وآبشخور، انتقال آب وترمیم چاه های آب شرب شتر در شش شهرستان شتر خیز استان هزینه شده است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید