Iranian Agriculture News Agency

رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی، کاربردی جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایانا عنوان کرد:

تدوین 170 عنوان استاندارد آموزشی برای بهره‌برداران کشاورزی در سال 96/ توسعه آموزش در منطقه مکران

رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی، کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی گفت: در سال 96، 50 کتاب درسی برای بهره‌برداران کشاورزی و کارکنان جهاد کشاورزی تهیه و تدوین و همچنین حداقل سه دوره آموزشی بین‌المللی همچون مدیریت منابع آب کشاورزی برگزار خواهد شد.

تدوین 170 عنوان استاندارد آموزشی برای بهره‌برداران کشاورزی در سال 96/ توسعه آموزش در منطقه مکران

رئیس مؤسسه آموزش علمی، کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی گفت: در سال جدید 170 عنوان استاندارد آموزشی بهره‌برداران کشاورزی تدوین و تصویب خواهد شد.

سیدجلال‌الدین بصام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اشاره به فعالیت‌های صورت‌گرفته در سال گذشته افزود: در سال 95 برای نخستین‌بار نظام آموزش بهره‌برداران کشاورزی تدوین شد که این امر خیلی مهم بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 280 استاندارد مشاغل کشاورزی پس از بحث و بررسی فراوان در نهایت مورد تصویب قرار گرفت، عنوان کرد: در سال 95، دوهزار و 600 دانشجو در دوره‌های کاردانی کشاورزی پذیرش شدند که نسبت به سال قبل آن (94) 15 درصد رشد داشت.

رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی، کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای طرح "کار در حین تحصیل" برای دانشجویان در سال 95 یادآور شد: در سال گذشته برای دانشجویان امکان کار و تولید در مراکز آموزش تحت پوشش جهاد کشاورزی فراهم شد، به‌ طوری که 500 دانشجو در حین تحصیل مشغول کار و تولید در مزارع کشاورزی، مرغداری، گاوداری، باغ و ... بودند.

بصام با اشاره به اجرای هفت طرح کارآفرینی در مراکز استان‌ها در سال 95 که ایده‌های نو دانش‌آموختگان در این طرح حمایت و به تولید انبوه رسید، بیان کرد: طرح تولید نمک طبی در مرکز آموزشی کرج، کشت برنج ارگانیک در استان مازندران، تولید تخم‌مرغ غنی با ویتامین D در اصفهان و ... از طرح‌های کارآفرینی بود که سال گذشته در مراکز آموزشی به مورد اجراء درآمد.

وی اجرای آموزش به زنان روستایی و عشایری برای نخستین‌بار در کشور، آموزش عملی برای 188 نفر از کارشناسان جدیدالاستخدام در حوزه آب و خاک در سراسر کشور، 256 نفر در سه گروه 88 نفری در تمام حوزه‌ها در استان اردبیل، یک میلیون نفر - ساعت دوره‌های ضمن خدمت برای کارکنان جهاد کشاورزی، برگزاری دو کارگاه آموزشی بین‌المللی با همکاری سازمان بهره‌وری آسیایی با عنوان‌های "آموزش پیشرفته صدور گواهی محصول ارگانیک" و دوره درون‌کشوری "سیستم تولید ناب کشاورزی" را از دیگر فعالیت‌های صورت‌گرفته در سال 95 از سوی این مؤسسه اعلام کرد.

بصام اضافه کرد: علاوه بر این‌ها، در سال گذشته 13 عنوان کتاب از سوی این مؤسسه منتشر شد و فصلنامه علمی - پژوهشی مدیریت آموزش کشاورزی در فرهنگستان علوم رتبه نخست را کسب کرد.

وی به برنامه‌های مؤسسه علمی - کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی در سال 96 پرداخت و تأکید کرد: علاوه بر ادامه فعالیت‌هایی که در سال گذشته صورت گرفت، در سال جدید 170 عنوان استاندارد آموزشی بهره‌برداران کشاورزی تدوین و تصویب خواهد شد، آموزش زنان روستایی و عشایری، کار حین تحصیل و آموزش‌های بدو خدمت کارشناسان جدیدالاستخدام در پنج استان کشور توسعه می‌یابد.

رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی، کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال 96 با نهضت سوادآموزی به‌منظور ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در بین نوغانداران استان گیلان همکاری خواهیم کرد، ادامه داد: در سال جدید همچنین تشکیل اردوهای جهادی در مناطق محروم کشور و نیز آموزش مورد نیاز برای توسعه منطقه مکران سواحل دریای عمان که سواحل مشترک با استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان دارد، ازجمله آموزش در زمینه شیلات، باغبانی، مدیریت، بازاریابی و... برگزار خواهد شد.

بصام با اشاره به تهیه و تدوین 50 کتاب درسی برای بهره‌برداران کشاورزی و کارکنان جهاد کشاورزی در سال 96، بیان داشت: همچنین در سال جدید حداقل سه دوره آموزشی بین‌المللی همچون مدیریت منابع آب کشاورزی از سوی مؤسسه عالی علمی، کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی برگزار خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه امسال اعتبارات مؤسسه از ردیف هزینه‌ای و تملکی نسبت به سال 95، 30 درصد افزایش یافته است، گفت: در مجموع بودجه تصویب‌شده برای سال 96، 42 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش نشان می‌دهد./

A-960126-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید