Iranian Agriculture News Agency

تلاش محققان انستیتو تکنولوژی جورجیا به بار نشست:

"تارزان"؛ رباتی که برای نظارت بر تولید محصولات کشاورزی ساخته شد+ فیلم

رباتی در موسسه تکنولوژی Georgia Tech (واقع در جورجیا آمریکا) به منظور نظارت به شیوه دورانی (چرخشی) ساخته شد.


رباتی در موسسه تکنولوژی Georgia Tech (واقع در جورجیا امریکا) به منظور نظارت به شیوه دورانی (چرخشی) ساخته شد.

به گزارش ایانا از وب سایت engadget ، برخی از کشاورزان در حال حاضر از هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بر محصولات خود بهره می برند، اما یک تیم از محققان موسسه تکونولوژی Georgia Tech توانسته اند یک جایگزین به مراتب بهتر بسازند.

به جای طراحی هواپیماهای بدون سرنشین ، آن ها یک ربات با الهام از حیوانی به نام تنبل (1) ساخته اند، همچینین نامگذاری "تارزان" به عنوان یک شخصیت شناخته شده بر روی این ربات، به این دلیل است که به صورت چرخشی (نوسانی) از یک مکان به مکان دیگر می تواند حرکت کند.

تارزان با استفاده از پنجه سه بعدی و بازوهای گسترده قادر به نوسان (دوران) بر روی محصولات کشاورزی در مزرعه است و در حالی که می چرخد می تواند اندازه گیری های لازم و تصاویر هر گیاه را با دوربینی که درون خود دارد، بگیرد.

به گفته Jonathan Rogers ، استاد انستیتو تکنولوژی جورجیا و رهبر تیم یاد شده، در حال تلاش برای طراحی "تارزان " به صورت ابزاری با انرژی کارآمد هستیم درست مثل حیوانی به نام تنبل. همچنین محققان در حال تحقیق بر روی ورژنی از این ربات هستند که بتواند با انرژی خورشیدی کار کند، به طوری که مزارع کشاورزی قدر خواهند بود تعدادی از این گونه دستگاه ها در مزارعشان داشته باشند و نیاز به شارژ و یا سوخت مجدد نداشته باشد.


این در حالی است که رسیدن به این هدف ، زمان نیاز دارد، با این حال محققان برای اغاز تست ربات برنامه ریزی کرده اند. تابستان امسال ، قرار است روی مزرعه سویا در آتن ازمایش انجام شود،گفتنی است انستیتو جورجیا عکس هایی را در اختیار تیم دانشمندان به منظور مطالعه ارقام مختلف گیاهان قرار می دهد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- تنبل‌ها، شش گونه پستاندار هستند که همگی بومی مناطق جنگلی آمریکای مرکزی وآمریکای جنوبی هستند . نام تنبل به دلیل آهستگی و کندی بسیار زیاد حرکات این جانور بر روی این حیوان گذاشته شده و این تنبلی برای کاهش مصرف انرژی است. زمانی که دشمن به آن‌ها حمله می‌کند قادر هستند با سرعت غافلگیرکننده‌ای فرار کنند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید