Iranian Agriculture News Agency

حمایت بانک اروپا از بخش کشاورزی ترکیه

یک میلیارد یورو، کمک مالی بانک اروپا به کشاورزی ترکیه

بانک اروپا به تازگی اعلام کرد، در راستای بازسازی و توسعه کشاورزی ترکیه یک میلیارد یورو(1.06 میلیارد دلار) از آغاز عملیات سرمایه گذاری بانک در ترکیه به این کشور کمک کرده است.

یک میلیارد یورو، کمک مالی بانک اروپا به کشاورزی ترکیه

بانک اروپا به تازگی اعلام کرد، در راستای بازسازی و توسعه کشاورزی ترکیه یک میلیارد یورو(1.06 میلیارد دلار) از آغاز عملیات سرمایه گذاری بانک در ترکیه به این کشور کمک کرده است.

به گزارش ایانا از وب سایت Anadolu Agency (AA) ، از سال 2009، بانک اروپا از بیش از 32 هزار کسب و کار کشاورزی در ترکیه که به عنوان هفتمین تولید کننده کشاورزی جهان و صادر کننده عمده به شمار می رود، حمایت کرده است.

مقامات بانک طی بیانیه ای عنوان کردند: "محصولات کشاورزی بخش کلیدی اقتصاد ترکیه هستند و 20 درصد از اشتغال کشور در این بخش قرار دارد. بنابراین این مساله برای رشد اقتصادی و توسعه روستایی ضروری است. همچنین این بانک در حال همکاری با مقامات ترکیه برای کمک به توسعه سیاست است تا بتواند تجارت محصولات کشاورزی ترکیه را کارآمد و رقابتی تر کند."

ژان -پاتریک مارکیوت، مدیر عامل بانک ترکیه، گفت: "بانک اروپا یک نقطه عطف مهم برای این کشور به شمار می رود و باعث شده به اشتغال، افزایش رقابت و رشد اقتصادی کمک شود.حمایت مالی این بانک به ارزش بیش از یک میلیارد یورو، به طور مستقیم و از طریق بانک های ترکیه ای فراهم شده، تا ده ها هزار کسب و کار کشاورزی، که اغلب در برخی از مناطق دور افتاده ترکیه قرار دارند، بتوانند از آن بهره مند شوند."


بیش از 500 میلیون یورو (در حدود 530 میلیون دلار ) تامین مالی به طور مستقیم برای تقریبا 30 شرکت اعم از کسب و کارهای خانوادگی تا بازیکنان بزرگ در بخش کشاورزی ترکیه ،طی هشت سال گذشته فراهم شده است.

بانک اعلام کرد: "علاوه بر وام مستقیم، بانک توسعه و نوسازی اروپا EBRD ( European Bank for Reconstruction and Development ) با 9 بانک ترکیه در زمینه تامین مالی به ارزش 600 میلیون یورو [حدود 636 میلیون دلار ] از طریق شبکه های وام دهندگان کشور، مشارکت کرده است."

همچنین برنامه ارزیابی مشتری( Client Assessment Programme )، توسط EBRD و مشارکت بانک ها، به منظور بررسی وام در بخش کشاورزی ، توسعه داده شد، بانک اعلام کرد، همچنین به وام دهندگان در زمینه ارزیابی بهتر ریسک، درخواست سریع تر فرایند وام و گسترش دسترسی به منابع مالی برای شرکت های کوچکتر ، کمک هایی کرده است. در پی بحران مالی جهانی، CAP (سیاست کشاورزی اتحادیه اروپا) ابزاری در به حداقل رساندن تاثیر بحران در بخش کشاورزی ترکیه بود."

این در حالی است که EBRD ، از سال 2009 ، با داشتن سه دفتر در شهرهای استانبول، آنکارا، غازی عینتاب، در این کشور سرمایه گذاری کرده است. به گفته مقامات بانک، بیش از 9 میلیارد یورو (حدود 9.6 میلیارد دلار) از طریق بیش از 220 پروژه در طول هشت سال گذشته در ترکیه سرمایه گذاری شده است.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید