Iranian Agriculture News Agency

در یک تحقیق جدید؛

مسائل عمده در بندهای انحرافی استان همدان تعیین و دسته بندی شد

بر اساس نتایج این تحقیق، 25، 50 و 25 درصد از کل بندهای انحرافی مورد ارزیابی به ترتیب دارای وضعیت دوام خوب، متوسط و ضعیف بودند. همچنین 70 درصد مشکلات در اثر ضعف طراحی، 20 درصد در اثر عوامل تعمیر و نگهداری نامناسب و 10 درصد در اثر عوامل اجرایی اتفاق افتاده است.

مسائل عمده در بندهای انحرافی استان همدان تعیین و دسته بندی شد

در یک تحقیق جدید از سوی عضو هیأت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان همدان مسائل عمده در بندهای انحرافی این استان تعیین و دسته بندی شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، رضا بهراملو، عضو هیأت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان همدان، به بررسی و دسته بندی مسائل عمده در بندهای انحرافی استان همدان اقدام کرد .

براساس این گزارش، طرح تحقیقاتی با عنوان «تعیین و دسته بندی مسائل عمده در بندهای انحرافی استان همدان» به مدت سه سال و به منظور بررسی عملکرد بندهای انحرافی استان همدان، مسائل و مشکلات فنی و بهره برداری در هشت مورد از بندهای انحرافی منطقه انجام گرفت و مشکلات اساسی و دوام در آنها تعیین شد .

در این گزارش آمده است: برای این منظور اقدام به اندازه گیری و مستندسازی در خصوص مشخصات فنی و هندسی سازه، نوع حوضچه آرامش، نوع گابیون‌بندی و عمق آبشویی انتهای حوضچه گردید. در نهایت مسائل مشکلات موجود به سه عامل طراحی، اجرا و بهره‌برداری و نگهداری رده‌بندی شد. همچنین وضعیت دوام در آنها به سه دسته خوب، متوسط و ضعیف تقسیم گردید .

بر اساس نتایج این تحقیق، 25، 50 و 25 درصد از کل بندهای انحرافی مورد ارزیابی به ترتیب دارای وضعیت دوام خوب، متوسط و ضعیف بودند. همچنین 70 درصد مشکلات در اثر ضعف طراحی، 20 درصد در اثر عوامل تعمیر و نگهداری نامناسب و 10 درصد در اثر عوامل اجرایی اتفاق افتاده است. مشکل رایج و مشترک در اکثر بندهای انحرافی مورد ارزیابی شامل: عدم اجرای حوضچه ترسیب، تجمع رسوب در کانال ها، گابیون‌بندی نامناسب تعیین شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید