Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با آفت سن غلات در سطح 77 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی گذشته در سطح 77 هزار هکتاراز مزارع غلات استان مبارزه شیمیایی بر علیه آفت سن غلات انجام گرفت و پیش‌بینی می شود این رقم در سال جاری به دو برابر افزایش یابد.

مبارزه با آفت سن غلات در سطح 77 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی گذشته در سطح 77 هزار هکتاراز مزارع غلات استان مبارزه شیمیایی بر علیه آفت سن غلات انجام گرفت و پیش‌بینی می شود این رقم در سال جاری به دو برابر افزایش یابد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، عبداله فتح اله زاده با اعلام این خبر در جلسه هماهنگی، برنامه ریزی و بررسی وضعیت عوامل خسارتزای گیاهی و روند فعالیت واحدهای گیاه پزشکی استان اظهارکرد: در سال گذشته در سطح 505 هکتاراز مزارع نیز مبارزه با آفت ملخ انجام گرفت .

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته، آذربایجان غربی توانست با تولید 735 هزار تن گندم رتبه ششم کشوری را در این زمینه به خود اختصاص دهد و ادامه داد: گندم از محصولات استراتژیکی است که مبارزه با علف هرز در آن حایز اهمیت بوده و در سال گذشته در سطح 181 هزار هکتار مبارزه با علف های هرز را در مزارع غلات استان انجام شد .

این مسئول اظهار کرد: آذربایجان غربی با دارا بودن 2.3 درصد از مساحت کل کشور، 5.6 درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید و یکی از قطب های مهم کشور در زمینه کشاورزی به شمار می رود .

وی مدیریت آب را از مؤلفه های تاثیرگذار در بحث اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: سرانه هر ایرانی از منابع آبی تجدید پذیر در حال حاضر یک هزار و 300 متر مکعب است، در حالی که 40 سال قبل این رقم 8 هزار و 600 متر مکعب بود و این آمار بر لزوم توجه ویژه به مدیریت آب در استان تاکید دارد .

وی با تاکید بر ضرورت نظارت بر فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی، در زمینه سمپاشی خاطرنشان کرد: کیفیت سموم، تکنیک های سمپاشی، زمان سمپاشی،میزان سم،کالیبره کردن سمپاش و نحوه سمپاشی، وضعیت آب و هوا از موضوعات مهمی است که باید دراین خصوص مد نظر کشاورزان عزیز استان قرار گیرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید