Iranian Agriculture News Agency

نقشه راه تجارب آب مجازی ترسیم می‌شود

قائم مقام دبیر اجرایی اولین کنفرانس بین‌المللی آب مجازی اعلام کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس ترسیم نقشه راه برای تجارت آب مجازی است.

نقشه راه تجارب آب مجازی ترسیم می‌شود

قائم مقام دبیر اجرایی اولین کنفرانس بین‌المللی آب مجازی اعلام کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس ترسیم نقشه راه برای تجارت آب مجازی است.

عاطفه نژندعلی قائم دبیر اجرایی اولین کنفرانس بین‌المللی آب مجازی در گفتگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: امنیت غذایی کشور تحت تاثیر مفهوم آب مجازی قرار دارد. شاید با افزایش سطح زیر کشت بتوان نیازهای جامعه را تامین کرد و به ظاهر امنیت غذایی برای کشور به ارمغان آورد اما با تکیه بر مفهوم آب مجازی به ما نشان می‌دهد که چه محصولاتی را بهتر است خودمان کشت کرده و چه محصولاتی را وارد کنیم.

وی افزود: در واقع هدف ما از برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی آب مجازی، تعیین نقشه راه برای تجارت آب است. ممکن است خروجی این همایش به یک نقشه راه کامل در اختیار ما قرار دهد اما بعید به نظر می‌رسد که تنها با برگزاری یک کنفرانس چنین اتفاقی رخ دهد، بنابراین برای تکمیل اطلاعات و نقشه راه، یکسری جلسات دیگر نیز برگزار خواهیم کرد.

قائم مقام دبیر اجرایی اولین کنفرانس آب مجازی اضافه کرد: هدف اصلی ما این است که بدانیم چگونه باید رفتار کنیم تا برای تامین نیازهای خود آب کمتری مصرف کنیم.

به گفته وی هدف دیگر همایش آشنایی عموم با مفهوم آب مجازی است و این برنامه تلاش می‌کند مفهوم آب مجازی را برای جامعه روشن کند.

نژندعلی درباره نحوه ارایه مقالات گفت: کنفرانس آب مجازی تنها به صورت ارایه مقاله برگزار نمی‌شود و متکی به برگزاری پنل‌های تخصصی است. این همایش چهار پنل تخصصی دارد. افراد مرتبط با سیاستگزاری و تامین امنیت غذایی کشور در این پنل‌ها حضور خواهند یافت.

وی اضافه کرد: عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی، عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه و رضا مکنون عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر در این پنل‌ها به عنوان رئیس حضور خواهند یافت.

قائم مقام دبیر اجرایی اولین کنفرانس آب مجازی افزود: از دانشگاهیان، صاحبنظران و افراد دیگری نیز برای حضور در پنل‌ها دعوت شده است. تلاش می‌کنیم در انتهای برگزاری پنل‌ها، از نظر شرکت‌کنندگان نیز بهره‌مند شویم.

به گفته وی اگرچه این کنفرانس تنها بر مبنای ارایه مقاله برنامه‌ریزی نشده اما تعدادی مقاله به دبیرخانه آن ارسال شده که حدود پنج تا 6 مقاله برای ارایه پذیرفته شده است.

نخستین کنفرانس آب مجازی به همت مرکز مطالعات ملی راهبردی کشاورزی و آب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی ایران در روزهای نهم و دهم اردیبهشت سال 1396 در محل سالن همایش‌های اتاق ایران برگزار می‌شود./

L-960127-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید