Iranian Agriculture News Agency

همکاری فائو با دیگر نهادهای بین المللی برای تامین حقوق مصرف کننده

کنفدراسیون بین المللی مصرف کنندگان و فائو توافقنامه همکاری را برای پایان دادن به گرسنگی امضا کردند /مشارکت مصرف کنندگان مواد غذایی در از بین بردن گرسنگی

فائو و Consumers International)CI)، فدراسیون جهانی گروه های حقوق مصرف کنندگان، توافق کرده اند که همکاری خود را برای کمک به پایان دادن به گرسنگی تقویت کنند.

کنفدراسیون بین المللی مصرف کنندگان و فائو توافقنامه همکاری را برای پایان دادن به گرسنگی امضا کردند /مشارکت مصرف کنندگان مواد غذایی در از بین بردن گرسنگی

فائو و Consumers International ( CI )، فدراسیون جهانی گروه های حقوق مصرف کنندگان، توافق کرده اند که همکاری خود را برای کمک به پایان دادن به گرسنگی تقویت کنند.

به گزارش ایانا از وب سایت فائو، این توافقنامه نیروی مصرف کنندگان را در سراسر جهان که می تواند به عنوان یک نیروی قدرتمند برای تغییر سیستم های مواد غذایی به سمت سیستم های پایدار و عادلانه ترپیش ببرند ، به رسمیت می شناسد.

در همین راستا به تازگی کنفدراسیون بین المللی مصرف کنندگان و فائو توافقنامه همکاری را برای کمک به پایان دادن به گرسنگی امضا کردند.

همچنین زمینه های کلیدی همکاری مشترک فائو و فدراسیون جهانی حقوق مصرف کنندگان شامل حق غذا، حمایت از مصرف کننده، تغذیه و امنیت غذایی است.

هدف از این همکاری افزایش دسترسی CI به دانش و اطلاعات فائو است این درحالی است که فائو نیز می توانید ارتباط نزدیکتری با شبکه ی سازمان های عضو CI که با مصرف کنندگان ارتباط دارد، برقرار کند.

این همکاری امکان می دهد تا حمایت از مصرف کنندگان در برابر خطرات غذایی تقویت شود. که این شامل ترویج آگاهی در میان مصرف کنندگان در مورد مواد غذایی سالم و پردازش مواد غذایی به صورت استاندارد در امتداد زنجیره ارزش است. از اهداف دیگر این دو سازمان ارتقای عادات تغذیه ای سالم و بالا بردن آگاهی درباره رژیم های غذایی پایدار است.


خوزه گرازیانو دا سیلوا ، مدیر کل فائو ، 12 آوریل ، در مراسم امضای قرارداد در مقر فائو در رم گفت: "فائو خوشحال است که گام همکاری با
Consumers International برداشته شده است چراکه مصرف کنندگان به عنوان بخشی حیاتی از معادله گرسنگی صفر ( Zero Hunger ) به شمار می روند. تقاضای مصرف کنندگان می تواند یک نیروی قدرتمند در شکل دادن سیستم های تامین مواد غذایی بهتر برای همگان باشد."

Amanda Long ، مدیر کل CI گفت: " ما می توانیم با دانش و اطلاعات فائو و شبکه جهانی برای درک نیاز مصرف کنندگان و آن چیزی که باید تغییر کند، در این راه گام برداریم."

CI ، دارای بیش از 240 گروه حقوق مصرف کننده در 120 کشور جهان است که در سال 1960 تاسیس شد و در زمینه اطمینان بخشی مصرف کنندگان، نیازها و دیدگاه های آن ها فعالیت دارد و توسط فائو به رسمیت شناخته شده است.

همچنین CI به عنوان بخشی از ماموریت خود ، برای رسیدن به هدف جهانی گرسنگی صفر، از کشورها حمایت می کند، فائو هم در زمینه ایجاد سیستم های مواد غذایی سالم و پایدار و حق دسترسی به غذا برای همگان کمک می کند که در این راه فائو از مجموعه استانداردهای شناخته شده بین المللی برای تولید مواد غذایی و ایمنی - با نام Codex Alimentarius بهره می گیرد.

در ماه های آینده،قرار است CI در چند نشست گفت وگوی ملی و منطقه ای در مورد مسائل سیستم های غذایی شرکت کند ، تا به کشورها در زمینه تدوین و پیاده سازی برنامه های برای رسیدن به گرسنگی صفر کمک کند.

این در حالی است که درمنطقه امریکا لاتین و کارائیب، FAO و CI ، در حال همکاری با یکدیگر هستند . در منطقه، CI و گروه های عضو از توسعه سیاست های عمومی برای بهبود دسترسی به مواد غذایی سالم و بهینه سازی اطلاعات تغذیه حمایت می کنند.



ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید