Iranian Agriculture News Agency

رئیس بخش تحقیق و تشخیص بیماری‌های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش مؤسسه رازی خبر داد:

اجرای طرح جداسازی و شناسایی باکتری‌‌های پروبیوتیک از زنبورعسل و فرآورده‌های آن

رئیس بخش تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش مؤسسه رازی گفت: زنبور عسل منبعی بسیار غنی و با ارزش در باکتری های پروبیوتیک به شمار می رود که بر اساس این طرح باکتری ها از زنبور عسل و فرآورده هایی مانند گرده، ژل رویال و عسل جدا می شود.

اجرای طرح جداسازی و شناسایی باکتری‌‌های پروبیوتیک از زنبورعسل و فرآورده‌های آن

رئیس بخش تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش مؤسسه رازی از اجرای طرح جداسازی و شناسایی باکتری های پروبیوتیک از زنبور عسل و فرآورده های آن در این مؤسسه خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی مؤسسه رازی، مجتبی محرمی با بیان این مطلب گفت: طرح جداسازی و شناسایی باکتری های پروبیوتیک از زنبور عسل و فرآورده های آن در مؤسسه رازی پیگیری می شود که بر اساس آن فرآورده های سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت .

وی افزود: این طرح جامع در قالب کار گروهی و با کمک بخش های مختلف مؤسسه انجام خواهد شد .

رئیس بخش تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش مؤسسه رازی «جداسازی و شناسایی باکتری های پروبیوتیک از زنبور عسل و فرآورده های آن» را عنوان این طرح اعلام کرد و افزود: زنبور عسل منبعی بسیار غنی و با ارزش در باکتری های پروبیوتیک به شمار می رود که بر اساس این طرح این باکتری ها از زنبور عسل و فرآورده هایی مانند گرده، ژل رویال و عسل جدا می شود .

محرمی گفت: در این طرح اثر باکتری های پروبیوتیک بر روی بیماری های زنبور عسل نیز بررسی می شود؛ زیرا این باکتری ها می توانند جایگزین خوبی برای آنتی بیوتیک ها و فرآورده ها یا داروهای شیمیایی شوند .

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که موفق به جداسازی این باکتری ها شویم و اثر مهارکنندگی آن ها را بر روی عوامل بیماری زا شناسایی کنیم، به تدریج به سمت تولید مکمل هایی خواهیم رفت که به جای آنتی بیوتیک تراپی و شیمی تراپی در زنبورستان ها مورد استفاده قرار گیرد .

رئیس بخش تحقیق و تشخیص بیماری های زنبور عسل، کرم ابریشم و حیات وحش مؤسسه رازی در پایان یادآور شد: در این صورت باقی مانده های شیمیایی در عسل و فرآورده هایی مانند گرده، ژل رویال و موم کنترل می شود و در نتیجه فرآورده‌ای سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که امید است این طرح تا دو سال آینده اجرایی شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید