Iranian Agriculture News Agency

استان گیلان میزبان "کنفرانس ملی جنگل‌های ایران، گذشته، حال و آینده"

دبیر اجرایی "کنفرانس ملی جنگل‌های ایران، گذشته، حال و آینده" از برگزاری این کنفرانس در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

استان گیلان میزبان "کنفرانس ملی جنگل‌های ایران، گذشته، حال و آینده"

دبیر اجرایی "کنفرانس ملی جنگل‌های ایران، گذشته، حال و آینده" از برگزاری این کنفرانس در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

مهرداد نکوی در گفتگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: در نخستین روز برگزاری کنفرانس، چهار پنل تخصصی برگزار خواهد شد. دومین روز نیز تور تفریحی و بازدید از جنگل پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در این کنفرانس خسرو ثاقب طالبی عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، قوام الدین زاهدی استاد دانشگاه تهران، وحید اعتماد عضو هیات علمی دانشگاه تهران، بهزاد انگورج معاون سابق امور جنگل‌ سازمان جنگل‌ها، محمد پیرصوفی دانشجوی دکترای جنگل در آلمان، مجید مخدوم استاد دانشگاه تهران، هادی کیادلیری رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، کامبیز پورطهماسبی عضو هیات علمی دانشگاه تهران، سعید یوسف‌پور مدیر کل منابع طبیعی گیلان و پروفسور پیتر لوموندر سخنرانی خواهند داشت.

نکوی ادامه داد: همچنین احتمال دارد دکتر ارسطو سعید عضو هیات علمی دانشگاه تهران نیز در این کنفرانس حضور یافته و سخنرانی داشته باشند. سخنرانان دیگری هم هستند که هنوز حضور آنها کنفرانس هنوز قطعی نشده است.

وی گفت: یک نفر از پروژه مدیریت چند منظوره جنگل‌های هیرکانی به نمایندگی از سوی این پروژه در همایش گیلان حضور یافته و سخنرانی خواهد کرد. یک نفر هم از معاونت امور جنگل سازمان جنگل‌ها به عنوان سخنران در یکی از پنل‌ها حضور خواهد یافت. مراسم اختتامیه نیز با حضور دکتر محمود زبیری عضو هیات علمی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

به گفته دبیر اجرایی این کنفرانس، دکتر تیمور رستمی شاهچراغی عضو هیات علمی دانشگاه گیلان، دبیر علمی این کنفرانس دو روزه است.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس ارزیابی یا نقد گذشته مدیریت جنگل و بررسی روند فعلی، همچنین پیش‌بینی احتمالات آینده است. قرار است در این کنفرانس، هر یک از سخنرانان، از زاویه تخصص خود به نقد و بررسی وضعیت جنگل‌ها بپردازند.

نکوی عنوان کرد: این کنفرانس در آستانه تغییر نگرش طرح‌های جنگلداری از وضعیت فعلی به طرح‌های حفاظتی برگزار می‌شود. تلاش می‌کنیم خروجی آن با نگاهی که به گذشته دارد، بتواند در تدوین چارچوب‌های جدید موثر واقع شود.

این کنفرانس در تالار حکمت دانشگاه گیلان واقع در شهر رشت برگزار خواهد شد./

L-960128-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید