Iranian Agriculture News Agency

فردا و با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری

فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پرند به بهره‌برداری می‌رسد

فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پرند فردا با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و حمید چیت‌چیان وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسد.

فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پرند به بهره‌برداری می‌رسد

فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پرند فردا با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و حمید چیت‌چیان وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسد .

به‌گزارش ایانا به نقل از پاون، این تصفیه‌خانه در سه فاز با هدف جمع‌آوری، انتقال و تصفیه روزانه 87هزار متر مکعب فاضلاب بهره‌برداری می‌شود .

این پروژه با هزینه‌ای معادل 1250 میلیارد ریال انجام شده است و در فاز نخست آن، فاضلاب جمعیتی حدود 173هزار نفر با دبی 29هزار متر مکعب در شبانه‌روز تصفیه می‌شود و سالانه 10 میلیون مترمکعب پساب تصفیه‌شده با کیفیت مناسب برای مصارف کشاورزی، صنعت و تغذیه آب‌خوان‌ها تولید خواهد شد .

شهر جدید پرند در فاصله 30 کیلومتری تهران و در دشت البرز جنوبی قرار گرفته است و شیب عمومی شهر به گونه‌ای است که از شمال به جنوب از ارتفاع آن کاسته می‌شود .

فاضلاب این شهر توسط 260 کیلومتر شبکه شامل 224 کیلومتر شبکه فرعی، نزدیک به 27 کیلومتر شبکه اصلی و 9 کیلومتر خط انتقال به صورت کاملا ثقلی به تصفیه‌خانه منتقل می‌شود .

فرایند تصفیه فاضلاب در این تصفیه‌خانه، لجن فعال از نوع پیشرفته A2O است که علاوه بر حذف آلاینده‌های آلی توانایی حذف بیولوژیک ازت و فسفر را به عنوان مهم‌ترین عوامل آلاینده زیست‌بوم‌های آبی نیز داراست .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید