Iranian Agriculture News Agency

تا قبل از اجلاس بین‌المللی گرد و غبار اجرایی می‌شود

توافق نمایندگان محیط زیست ایران و عراق برای راه‌اندازی مرکز مشترک مهار و کاهش آسیب‌های گردوغبار

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دیدار نمایندگان محیط زیست ایران و عراق گفت: در این دیدار مقرر شد مرکز مشترک مهار و کاهش آسیب‌‎های گرد و غبار تشکیل و راه‌اندازی شود.

توافق نمایندگان محیط زیست ایران و عراق برای راه‌اندازی مرکز مشترک مهار و کاهش آسیب‌های گردوغبار

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دیدار نمایندگان محیط زیست ایران و عراق گفت: در این دیدار مقرر شد مرکز مشترک مهار و کاهش آسیب‌‎های گرد و غبار تشکیل و راه‌اندازی شود .

به گزارش ایانا سازمان حفاظت محیط زیست، سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دیدار با مقامات محیط زیست عراق گفت: در این دیدار بر مطالبه ایران و تاکید دولت و سازمان حفاظت محیط زیست بر کنترل و مهار منابع گرد و غبار در کشور همسایه عراق تاکید شد .

مجابی افزود: در ادامه مذاکرات قبلی و تفاهم‌هایی که بین دو کشور صورت گرفته بود، درخواست اجرایی شدن برنامه ها را کردیم و طرف عراقی بر تفاهمات قبلی با سازمان حفاظت محیط زیست ابراز علاقه و امیدواری کرد که بتواند در مسیر اجرایی شدن آن گام بردارد .

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در این دیدار طرف عراقی اعلام کرد در یک برنامه بلند مدت نسبت به غرس فراگیر نهال در مناطق مختلف عراق به خصوص در حاشیه کانون‌های تولید گرد و غبار اقدام خواهد کرد .

وی ادامه داد: بر همین اساس وزارت محیط زیست عراق بر اساس مصوبه دولت خود از سازمان محیط زیست ایران درخواست فعالیت مشترک آموزشی و پژوهشی برای مهار گرد و غبار و کاهش آسیب‌های آن کرد که این موضوع مورد توافق طرفین قرار گرفت .

مجابی عنوان کرد: در این دیدار مقرر شد مرکز مشترک مهار و کاهش آسیب‌های گرد و غبار تشکیل و راه‌اندازی شود که با توجه به مصوبه دولت عراق نسبت به انجام این موضوع امید می‌رود تا قبل از برگزاری اجلاس بین‌المللی گرد و غبار که در تیرماه سال‌جاری با مشارکت سازمان ملل برگزار می‌شود؛ بتوانیم تفاهم لازم برای اجرایی شدن این مرکز که نقش مهمی در اجرای مشارکتی و ترویج گونه موضوع دارد عمل کنیم .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید