Iranian Agriculture News Agency

آخرین وضعیت خسارت وارده سیلاب به بخش کشاورزی آذربایجان غربی؛

خسارت 190 میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در چند روز اخیر تاکنون بیش از 190 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی این استان وارد کرد.

خسارت 190 میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در چند روز اخیر تاکنون بیش از 190 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی این استان وارد کرد.

به گزارش ایانا از جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت خسارت وارده سیلاب و طغیان‌ رودخانه ها به بخش کشاورزی استان در چند روز اخیر پرداخت.

کریم زاده افزود: تمام امکانات سازمان برای کمک و یاری به مناطق سیل زده بسیج شده است و اکیب های تعیین خسارت ‌به بخش های کشاورزی به سرعت درحال‌ ارزیابی خسارت نهایی هستند.

وی ادامه داد: طبق برآوردهای اولیه سیلاب به 20 هزار و 200 هکتار از اراضی زراعی و باغی این استان واقع در شهرستان های ارومیه، اشنویه، نقده و پیرانشهر خسارت زده است.

این مسئول تصریح کرد: میزان این خسارت ها از 20 تا 100 درصد گزارش شده است و به بهترین اراضی زراعی و باغی استان که در حاشیه رودخانه ها قرار دارد، وارد شده است و بیشتر اراضی خسارت دیده اغلب به کشت گندم دیم و آبی، چغندر قند و کشت باغی اختصاص داشت.

وی تأکید کرد: طبق برآوردهای اولیه انجام شده بیشترین میزان خسارت وارده از سیل اخیر به شهرستان ارومیه درسطح ۴۶ روستای مناطق نازلو چای باراندوز چای، سرو و سیلوانا شهرستان ارومیه بوده که تعداد پنج مورد راه روستایی و سه واحد‌ دامداری و همچنین تعداد یک‌هزار و ۶۵۰ کلنی زنبور عسل و همچنین در بخش کشاورزی شهرستان نقده نیز 25 روستا در حدود 20 تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت ‌شده اند.

کریم زاده با بیان اینکه تعدادی از اراضی واقع در شهرستان اشنویه واقع در مسیر رودخانه گدار و روستاهای پیرانشهر نیز دچار خسارت شده است، ادامه داد: تاکنون در حدود شش‌هزار و 200 هکتار باغات، 14 هزار و 600 هکتار اراضی زراعی، 182 واحد سنتی دامی، چهارهزار و 710 واحد کندوی زنبور عسل، پنج واحد مرغداری، هفت واحد پرورش ماهی در سطح استان دچار خسارت 20 تا 100 درصد شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که در صورت تخصیص منابع مالی و اعتبارات عمرانی از طرف دولت و صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران خسارت سیل زدگان در اسرع وقت اقدامات لازم انجام خواهد شد و مدیر بانک کشاورزی استان نیز قول مساعد برای پیگیری استمهال وام این افراد و کمک به بخشودگی جرائم تسهیلات این افراد را اعلام کرده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید