Iranian Agriculture News Agency

40 میلیارد ریال تسهیلات بدون سود به روستاییان پرداخت می شود


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: 40 میلیارد ریال تسهیلات بدون سود با هدف ایجاد اشتغال و رونق تولید به روستاییان پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا، سیدابوالفضل رضوی در همایش تجلیل از فعالان برگزاری نمایشگاه توانمندیها و دستاوردهای روستاهای سیستان وبلوچستان در تهران، در روستای هریدوک لاشار شهرستان نیکشهر اظهار داشت: وامهای از صفر تا هشت درصد نیز برنامه ریزی شده است تا روستاییان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: دولت برای توسعه، آبادانی و ایجاد اشتغال روستاهای سیستان و بلوچستان برنامه اجرایی و عملی دارد.
وی ادامه داد: در طول سالهای اخیر دولت تمام تلاش خود را برای ارتقای شاخص های توسعه انسانی در روستاها معطوف کرده و تاکنون موفقیت های خوبی نیز داشته است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری افزود: باید قشرهای مختلف مردم با همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران برای پیگیری امور و مطالبات روستاییان تلاش کنند تا موجب تحول و پیشرفت شود.
وی ادامه داد: سیستان وبلوچستان ظرفیت های بالایی در زمینه کشاورزی، معادن، گردشگری، تولید انواع صنایع دستی به ویژه سوزن دوزی دست دوز بلوچ و سکه دوزی و غیره دارد که توجه به این بخش موجب ایجاد اشتغال هزاران نفر می شود.
رضوی با بیان اینکه توسعه یافته ترین استان کشور بدون شک سیستان وبلوچستان است، خاطرنشان کرد: توسعه یافتگی به داشتن امکانات فیزیکی نیست بلکه داشتن انسان هایی بزرگ، نجیب و وفادار هر منطقه را توسعه یافته می کند.
وی گفت: انسان های توسعه یافته در روستاهای دور افتاده و محروم استان سیستان وبلوچستان وجود دارد که بدون چشم داشتی از مهمانانی که هیچ شناختی از آنان ندارند به نحو احسن پذیرایی می کنند.
وی ادامه داد: دولت برای توسعه و ایجاد اشتغال روستاییان و مرزنشینان تسهیلات خوبی در نظر گرفته است که روستاییان می توانند از آنها بهره مند شوند.
وی از ارائه آموزش برای دوخت انواع لباس محلی و بلوچی خبر داد و افزود: دولت در خدمت روستاییان و روستاها است و همیشه سعی در توسعه آنها دارد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از برنامه ریزی استاندار سیستان وبلوچستان، فرماندار نیکشهر و اهالی روستای هریدوک برای تجلیل از فعالان هنری، صنعتگران روستایی و زنان توانمند روستایی که با دستان خود انواع صنایع دستی را خلق می کنند، قدردانی کرد.
رضوی گفت: استان سیستان وبلوچستان برترین استان در نمایشگاه تهران بود که جا دارد از خلاقیت های زنان و مردان آن تقدیر شود.
وی با بیان اینکه این استان علیرغم داشتن ظرفیت های خدادادی هنوز برای ایرانیان ناشناخته مانده است، خاطرنشان کرد: با نگاه بلند استاندار این استان به مهمترین مقصد گردشگری ایرانیان تبدیل خواهد شد.
وی بااشاره به تامین آب آشامیدنی در حوزه بخش لاشار و شهرستان نیکشهر گفت: مشکلات حوزه آب، راه، برق، مخابرات و اینترنت روستاها پیگیری خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در پایان این همایش از 13 گروه موسیقی و ۲۷۰ نفر از فعالان برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای روستایی سیستان و بلوچستان که در سال گذشته از بین 31 استان کشور مقام اول در تهران را کسب کرد با لوح سپاس و تندیس قدردانی شد.
روستای هریدوک در 80 کیلومتری جاده ترانزیتی نیکشهر- ایرانشهر واقع شده است.
شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی بر اساس سرشماری نفوس و مسکن آبان ماه سال 1395، 141 هزار و 894 نفر جمعیت دارد و در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید