Iranian Agriculture News Agency

در نشست انتاریو کانادا مطرح شد:

صنعت لبنی بز با رشد رو به رو خواهد بود

در نشستی که به عنوان بخشی از تلاش ها در زمینه فراهم کردن صنعت لبنی بز در انتاریو به شمار می رود، عنوان شد که این صنعت با توجه به تقاضای شرکت Feihe International Inc. ، با رشد رو به رو خواهد بود.

صنعت لبنی بز با رشد رو به رو خواهد بود

در نشستی که به عنوان بخشی از تلاش ها در زمینه فراهم کردن صنعت لبنی بز در انتاریو به شمار می رود، عنوان شد که این صنعت با توجه به تقاضای شرکت Feihe International Inc. ، با رشد رو به رو خواهد بود.

به گزارش ایانا از وب سایت thewhig.com ، این نشست به میزبانی شرکت توسعه اقتصادی کینگستون Kingston Economic Development Corporation ، در شهرستان Frontenac برگزار شد که 200 نفر برای کسب آگاهی در مورد صنعت لبنی بز در آن شرکت کردند. همچنین در این نشست مطرح شد، این تولیدکننده شیر خشک نوزاد در پکن اعلام کرده، قرار است در کینگستون (شهری در انتاریو) به ساخت دو کارخانه به همراه مرکز فراوری، تحقیق و توسعه به ارزش 225 میلیون دلار اقدام کند.


انتظار می رود با این اقدام، 200 شغل در کینگستون ایجاد شود، همچنین قرار است پیش از تولید شیر خشک با شیر بز ، تولید شیرخشک نوزاد از شیر گاو انجام شود.

این در حالی است انتظار می رود کارخانه به 75 میلیون لیتر شیر بز نیاز داشته باشد که می تواند به ایجاد یک فرصت بزرگ اقتصادی در منطقه بینجامد.


Marlene Paibomesai ، متخصص در حوزه لبنی وزارت کشاورزی، غذا و امور روستایی انتاریو گفت: "من معتقد هستم که بزرگترین پیام در حال حاضر این است که تحقیقات و طرح های خود را عملی کنیم. اما کشاورزان و سرمایه گذاران پیش از درگیر شدن در بخش توسعه این صنعت باید درباره نیازهای مالی این صنعت و برنامه ریزی کسب و کار بیندیشند."

انتاریو در حال حاضر دارای حدود 46 هزار راس بز است که حدود 45 میلیون لیتر شیر سالانه تولید می کند. این در حالی است که با ساخت این کارخانه، سالانه حدود 75 میلیون لیتر شیر بز نیاز است که برای تولید این میزان شیر، انتاریو در حدود 100هزار بز باید داشته باشد.

Marlene Paibomesai گفت: "نکته مهم در مورد بز این است که دارای رشد کوتاه، پنج ماه، است و در حدود نیمی از تولد بزها یه صورت دوقلویی یا سه قلویی روی دهد. انچه برای افزایش جمعیت انها باید در نظر گرفت که بتوان این بزغاله ها را زنده نگه داشت."

Lloyd Wicks ، کشاورز پرورش دهنده بز از منطقه Bobcaygeon در اناتریو گفت: "پتانسیل کسب و کار بز، در زمینه گوشت و لبنیات بز، بسیار زیاد است، ." وی از افرادی است که حدود 15 سال پیش به پیشنهاد همسر و دخترش، از پرورش گاوهای شیری به سوی پرورش بز روی آورده است.

Phillip Wilman ، متخصص در حوزه شیر خام وزارتخانه، گفت: " حیواناتی که دارای کیفیت خوبی باشند به دشواری می توان یافت و البته بسیار گران هستند. به طوری که یک بز ماده با تولید شیر مناسب در حدود یک هزار دلار قیمت دارد."

وی افزود: " ساخت مکان نگهداری بز به همراه امکانات تولید شیر در مقیاس بزرگ حدود یک میلیون تا 1.5 میلیون دلار هزینه نیاز دارد که یک سرمایه گذاری قابل توجهی است."

Wilman گفت :" سرمایه گذاری در این زمینه نیاز به زمان، پول و تلاش دارد. این در حالی است سفارش دهندگان به کشاورزانی نیاز دارند که بتوانند حداقل حدود 400 لیتر برای سه روز تولید کنند، که این حجم شیر به گله ای با حدود 150 بز نیاز دارد. "

Marlene Paibomesai گفت: " این نوع سرمایه گذاری به یک برنامه ریزی بلند مدت نیاز دارد و در نهایت یک سرمایه گذاری بلند مدت به شمار می رود."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید