Iranian Agriculture News Agency

پس از توفان‌های بزرگ در هوکایدو رخ داد:

توقف تولید 15 برند معروف چیپس سیب زمینی/ افزایش 6 برابری قیمت چیپس

کالبی اعلام کرد واردات سیب‌زمینی را از آمریکا برای تداوم تولید برندهای باقیمانده خود آغاز کرده است؛ اما قوانین ژاپن، محدودیت‌هایی بر حجم سیب‌زمینی وارداتی که در تولید محصولات این کشور از آن استفاده می‌شود، وضع کرده است.

توقف تولید 15 برند معروف چیپس سیب زمینی/ افزایش 6 برابری قیمت چیپس


کمبود «چیپس سیب‌زمینی» در ژاپن، بهای این خوراکی را 6 برابر کرده است.

به گزارش ایانا از بلومبرگ، شرکت ژاپنی تولید چیپس «کالبی» هفته گذشته هشدار داد پس از نابودی محصول سیب‌زمینی امسال بر اثر توفان‌هایی که هوکایدو بزرگ ترین منطقه تولید چیپس ژاپن را درنوردید، به طور موقت تولید 15 برند معروف چیپس خود را متوقف می‌کند. این هشدار، مشتریان را برای خرید بسته‌های باقیمانده چیپس سیب‌زمینی، به فروشگاه‌های ژاپن سرازیر کرد و پس از آن، تصاویر قفسه‌های خالی چیپس در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.



کالبی اعلام کرد واردات سیب‌زمینی را از آمریکا برای تداوم تولید برندهای باقیمانده خود آغاز کرده است؛ اما قوانین ژاپن، محدودیت‌هایی بر حجم سیب‌زمینی وارداتی که در تولید محصولات این کشور از آن استفاده می‌شود، وضع کرده است. «کویکیا،» رقیب کوچک‌تر کالبی نیز اعلام کرده است تولید برخی از برندهای چیپس خود را متوقف می‌کند.
بسته‌های چیپس که به طور معمول حدود 1 دلار به فروش می‌رسد، هم‌اکنون به بهای بیش از 1250 ین (12 دلار معادل حدود 50 هزار تومان) در حراج‌های اینترنتی عرضه می‌شود. مشخص نیست توقف تولید برندهای چیپس سیب‌زمینی در ژاپن تا چه زمانی ادامه خواهد یافت./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید