Iranian Agriculture News Agency

مجری طرح گیاهان دارویی در گفت‌وگو با ایانا مطرح کرد:

بازار 80 میلیونی داخلی اولویت توسعه کشت گیاهان دارویی/ بازگشت به جایگاه ایران در طب سنتی جهان

در طرح توسعه کشت گیاهان دارویی اولویت عرضه با بازار 80 میلیونی داخلی است و در کنار آن حضور در بازارهای جهانی مورد توجه قرار گرفته است.

بازار 80 میلیونی داخلی اولویت توسعه کشت گیاهان دارویی/ بازگشت به جایگاه ایران در طب سنتی جهان

در طرح توسعه کشت گیاهان دارویی اولویت عرضه با بازار 80 میلیونی داخلی است و در کنار آن حضور در بازارهای جهانی مورد توجه قرار گرفته است.

مجری طرح گیاهان دارویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با تأکید بر اینکه همراه با توسعه کشت گیاهان دارویی در مورد بازار مصرف آنها نیز برنامه‌ریزی شده است، گفت: تولید استاندارد همراه با ایجاد بازار مصرف دو اصل اساسی در طرح توسعه کشت گیاهان دارویی است و همراه با یکدیگر پیش برده خواهند شد.

پیمان یوسفی‌آذر افزود: بر اساس طرح توسعه کشت گیاهان دارویی تا ۱۰ سال آینده این گیاهان ۱۰ تا ۱۵ درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را دربر می‌گیرد و بخش مهمی از تجارت محصولات کشاورزی ایران را به خود اختصاص می‌دهد.

وی بیان کرد: ایران با جمعیت حدود 80 میلیون نفر یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای منطقه است و می‌تواند از آن به‌عنوان بازار بزرگی برای مصرف محصولات کشاورزی یاد کرد و از آن به‌عنوان کشوری برای فرصت‌های تجاری نام برد، در نتیجه در طرح توسعه گیاهان دارویی اولویت بازار داخلی کشور قرار داده شده است، ضمن اینکه ایرانیان از سال‌های بسیار دور استفاده از گیاهان دارویی را در فرهنگ خود داشته‌اند.

مجری طرح گیاهان دارویی با اشاره به افزایش توجه مردم دنیا به مصرف و جایگزینی گیاهان دارویی به جای شیمیایی، تأکید کرد: امروزه صنعت گیاهان دارویی یکی از صنایع بزرگ جهان است که در 10 سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی داشته و تبدیل به کسب و کار مهم و سودآور جهانی شده است.

یوسفی‌آذر یادآور شد: کشورهای پیشرو در این صنعت با استفاده از سابقه تاریخی خود در طب سنتی و استقبال مصرف‌کنندگان محصولاتشان را با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رسانند.

وی اضافه کرد: این کشورها استقبال مردم را ارزشمند شمرده و برای جلب رضایت آنها و توسعه این صنعت در کشور خود محصولاتشان را با کیفیت بالا، مطابق با استاندارد جهانی و در بسته‌بندی‌های شکیل و جذاب به بازار عرضه می‌کنند.

یوسفی‌آذر با بیان اینکه چین، ایران و مصر سه کشور شناخته شده در طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی هستند، ادامه داد: ما نیز می‌توانیم از این فرصت بزرگی که تاریخ پر افتخار کشورمان در اختیار قرار داده استفاده کنیم و با تولید استاندارد، برندسازی و توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش ایران را به جایگاه اصلی خود در طب سنتی دنیا بازگردانیم.

وی در پایان با یادآوری اینکه طرح توسعه گیاهان دارویی جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: این طرح مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است؛ چرا که مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی را دارد ضمن اینکه ظرفیت بالایی در ایجاد اشتغال در روستاها را داشته و می تواند سهم بزرگی در ایجاد اشتغال پایدار در کشور را بر عهده بگیرد./

G-960129-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید