Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر آموزش کارکنان جهاد کشاورزی اعلام کرد:

ارائه آموزش‌های اثربخش رویکرد جدید جهاد کشاورزی/ آموزش 120 نفر از کارشناسان جدیدالاستخدام در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کارشناسان بخش کشاورزی با فراگیری آموزش‌های عملی، میدانی، داخل مزارع و کشت و صنعت‌ها می‌توانند خدمات بهتر و بیشتری را به کشاورزان ارائه دهند.

ارائه آموزش‌های اثربخش رویکرد جدید جهاد کشاورزی/ آموزش 120 نفر از کارشناسان جدیدالاستخدام در قزوین

مدیرکل دفتر آموزش کارکنان جهاد کشاورزی گفت: رویکرد جدید وزارت جهاد کشاورزی ارائه آموزش‌های اثربخش است که منجر به یادگیری مهارت‌های تخصصی بخش شود.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، محمد میثمی تبار مدیر کل دفتر آموزش کارکنان جهاد کشاورزی در دیدار با رئیس این سازمان با بیان این مطلب افزود: رویکرد جدید وزارت جهاد کشاورزی ارائه آموزش‌های اثربخش است که منجر به یادگیری مهارت‌های تخصصی بخش شود.

وی با بیان اینکه اولویت‌ با مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان ها خواهد بود، تصریح کرد: این ایده و طرح با نقش حاکمیتی بخش کشاورزی در مراکز خدمات جهاد کشاورزی و در کنار بخش خصوصی محقق خواهد شد .

مدیر کل دفتر آموزش کارکنان جهاد کشاورزی گفت: استان قزوین به عنوان سومین پایلوت آموزشی در نظر گرفته شده است که به زودی عملیات اجرایی آموزش 120 نفر از کارشناسان جدید الاستخدام در این استان کلید خواهد خورد.

میثمی تبار اضافه کرد: باید از ظرفیت و پتانسیل مستعد استان همدان در زمینه تعاونی های تولیدی بزرگ و همچنین کشت و صنعت های مستقر برای اجرای این طرح و استفاده از خدمات آموزشی آنها بهره مند شد .

وی با بیان اینکه در این طرح کارشناسان جدیدالاستخدام در زمینه های زراعی، باغبانی، دامپروری و صنایع تبدیلی بدون در نظر گرفتن رشته شغلی آموزش های لازم را فرا می گیرند، یادآور شد: کارشناسان جدیدالاستخدام می توانند به عنوان مروجان کشاورزی اطلاعات پایه در بخش کشاورزی را فرا بگیرند تا بتوانند به کشاورزان انتقال دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مروجانی که در پهنه تولید در مراکز خدمات جهاد کشاورزی مشغول فعالیتند، باید بتوانند اطلاعات اولیه و پایه کشاورزی را به بهره‌برداران و کشاورزان انتقال دهند و اگر مسایل تخصصی باشد، مروجان آن را به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ارجاع می دهند تا مشکلات کشاورزان مرتفع شود .

مدیر کل دفتر آموزش کارکنان جهاد کشاورزی گفت: با توجه به تجربیات قبلی و همچنین ظرفیت خوب و مناسب کشاورزی در استان قزوین نیاز های آموزشی کارکنان استان بر اساس نیازمندی های بخش کشاورزی تعیین خواهد شد .

میثمی تبار در پایان بر لزوم اهمیت اجرای این طرح و تأثیر آن در توانمند سازی کارشناسان تأکید کرد و اظهار داشت: اگر آموزش های عملی به کارشناسان بخش کشاورزی متناسب با زمان و فصل کشت محصول باشد، تأثیر بیشتری خواهد داشت .

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کارشناسان بخش کشاورزی با فراگیری آموزش های عملی، میدانی، داخل مزارع و کشت و صنعت ها می توانند خدمات بهتر و بیشتری را به کشاورزان ارائه دهند .

علی اکبر متقی فرد اظهار داشت: طی سه سال گذشته 200 نیروی جدید جذب جهاد کشاورزی شده اند که باید آموزش های لازم و فنی جدید بخش کشاورزی به آنها ارائه تا بتوانند فن آوری های نوین را به کشاورزان منتقل کنند. متقی فرد یادآور شد: این اقدام باعث ایجاد انگیزه، پویایی و فعالیت کارشناسان بخش کشاورزی برای رشد و توسعه بخش خواهد بود .

این مقام مسئول ضمن تأکید بر لزوم توانمند سازی کارشناسان جدیدالاستخدام برای ارائه خدمات بیشتر به کشاورزان و بهره برداران بخش خاطرنشان کرد: هر چقدر آموزش ها عملی باشد، خروجی آن ملموس تر است و شاهد رشد و پیشرفت بیشتر بخش خواهیم بود .

وی در پایان سخنان خود از اجرای طرح آموزش عملی کارکنان جدیدالاستخدام استقبال کرد و گفت: آمادگی لازم برای اجرای این طرح در استان وجود دارد و قزوین به عنوان قطب مهم بخش کشاورزی کشور ظرفیت و بستر مناسبی برای اجرای اینگونه طرح ها است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید