Iranian Agriculture News Agency

جزییات زمینه‌اشتغال جدید برای ۴۵۴ هزار نفر



مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران پس از بازدید از شهرک صنعتی راوند در شهرستان کاشان: مجوز ۶۰ هزار طرح صنعتی در کشور صادر شده است‌که‌زمینه‌اشتغال جدید برای ۴۵۴ هزار نفر را فراهم می‌کند

به گزارش خبرآنلاین،معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان‌ اینکه مجوز 60هزار‌طرح صنعتی توسط سرمایه‌گذاران اخذ شده است، اعلام کرد: بالغ بر 14 هزار طرح صنعتی هم اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امیدواریم امسال به چرخه تولید وارد شوند.

از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، ‌علی یزدانی ضمن‌ بازدید از شهرک صنعتی راوند در شهرستان کاشان با بیان اینکه با راه اندازی این طرح های صنعتی، زمینه اشتغال جدید 454 هزار فرصت شغلی فراهم می گردد، خاطر نشان کرد: دولت یازدهم موفق شد 3400 واحد تعطیل شده را به چرخه تولید بازگرداند که عملکرد سال 95 در این خصوص 1100واحد بوده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران یکی از سیاست های حمایتی سازمان را طرح رونق و حمایت از بنگاههای تولیدی عنوان کرد واز استمرار اجرای آن در سال جاری خبرداد و افزود: درقالب طرح رونق 24 هزارو 731واحد و طرح صنعتی موفق شدند بیش از 17 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رفع نقدینگی دریافت کنند.

علی یزدانی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته بیش از 4031 قرارداد سرمایه گذاری جدید در این سازمان ثبت شد که به نسبت سال ماقبل آن 12 درصد به لحاظ آماری و 19 درصد به لحاظ ارزش سرمایه گذاری رشد داشت.

وی در ادامه یکی از سیاست های حمایتی این سازمان را ایجاد مشوق هایی برای تولیدکنندگان برشمرد و گفت: امسال در اکثر شهرکهای صنعتی رشد قیمت حق انتفاع زمین نخواهیم داشت و در شهرکهایی که تقاضای بیشتری دارند به میزان نرخ تورم افزایش قیمت در کنار مشوق های مختلف حمایتی خواهیم داشت.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت بخشودگی جرائم تولیدکنندگانی که به این سازمان بدهکار بودند را از دیگر مشوق‌های حمایتی توصیف کرد و افزود:‌در سال گذشته بیش از 400میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان تا 9۰ درصد مشمول بخشودگی شد.

علی یزدانی در پایان خاطر نشان کرد: در ارزیابی های صورت گرفته این سازمان، 60 درصد معضل تعطیلی واحد های صنعتی مشکل نقدینگی بوده که با سیاست های حمایتی این سازمان و ایجاد رونق و ارایه تسهیلات سعی بر رفع موانع ومشکلات هستیم که با ادامه این سیاست ها در سال جدید شاهد تکمیل اقدامات سال گذشته خواهیم بود.



انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید