Iranian Agriculture News Agency

سازمان حفاظت محیط‌زیست مکلف به جلوگیری از انتشار امواج غیرمجاز شد


شهروند| نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان حفاظت محیط‌زیست را مکلف کردند؛ با همکاری سازمان انرژی اتمی و وزارت ارتباطات نسبت به انتشار امواج غیرمجاز رادیویی، الکترومغناطیسی، پرتوهای یون‌ ساز و غیریون‌ساز جلوگیری کند. به گزارش ایرنا، نمایندگان درجلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی لایحه هوای پاک مواد ٢٨ تا ٣٠ این لایحه را تصویب نهایی کردند.
مجلسی‌ها درماده ٣٠ این لایحه سازمان حفاظت محیط‌زیست را مکلف کردند؛ با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به جلوگیری از انتشار تمامی امواج غیرمجاز رادیویی، الکترومغناطیسی، پرتوهای یون‌‌ساز و غیریون‌ساز اقدام و برای حصول اطمینان از افزایش نیافتن میزان و شدت امواج و پرتوهای یون‌‌ساز و غیریو‌ن‌‌ساز از حدود مجاز تعیین ‌شده درهوای آزاد، شبکه پایش مربوط را راه‌اندازی کند. براساس این ماده اشخاص حقیقی و حقوقی که حدود مجاز انتشار امواج و پرتوهای موضوع این ماده را رعایت نکنند، برای نخستین‌بار به ٥٠ تا ٢٠٠میلیون ریال جریمه نقدی محکوم و درصورت تکرار علاوه بر پرداخت حداکثر جریمه نقدی به ضبط اموال و تجهیزات مرتبط نیز محکوم می‌شوند.
نمایندگان همچنین درتبصره این ماده مصوب کردند که حدود مجاز انتشار امواج و پرتوهای موضوع این ماده توسط سازمان انرژی اتمی ایران و با همکاری مشترک سازمان حفاظت محیط‌زیست، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران ظرف مدت ٦‌ماه از تاریخ ابلاغ این قانون تعیین می‌‌شود و به تصویب هیأت‌‌وزیران می‌رسد.
درماده ٢٨ نیز سازمان صداوسیما و سایر رسانه‌های دولتی مکلف شدند؛ برنامه‌های تولیدشده در زمینه فرهنگ‌‌سازی، ظرفیت‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی مورد تأیید ازسوی سازمان‌ درخصوص آگاهی و مقابله با پدیده آلودگی هوا، رخداد‌های گردوغبار را درصورتی که ضوابط رسانه‌ای در آن رعایت شده ‌باشد، درقالب برنامه‌های آگهی و آموزشی رسانه‌ای با گرفتن ٥٠‌درصد بها، اطلاع‌رسانی و پخش کنند. براساس این مصوبه، راه جبران هزینه سازمان صداوسیما و سایر رسانه‌های دولتی دربودجه سالانه پیش‌بینی می‌شود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید