Iranian Agriculture News Agency

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایانا:

مشوق صادراتی لبنیات به زودی پرداخت می‌شود/ کاهش واردات کره با تولید شیرخشک

وزارت جهاد کشاورزی، از قریب‌الوقوع بودن پرداخت مشوقی خبر داد که سال گذشته به منظور تعادل‌بخشی به بازار لبنیات، مصوب شده بود.

مشوق صادراتی لبنیات به زودی پرداخت می‌شود/ کاهش واردات کره با تولید شیرخشک

وزارت جهاد کشاورزی، از قریب‌الوقوع بودن پرداخت مشوقی خبر داد که سال گذشته به منظور تعادل‌بخشی به بازار لبنیات، مصوب شده بود.

به گزارش خبرنگار ایانا، تقریبا یک سال از خبر تصویب پرداخت مشوق به صادرکنندگان لبنیات می‌گذرد. در طول این زمان، اگرچه افت و خیزهای فراوانی در این صنعت به وجود آمد، اما خوشبختانه لبنیات ایران توانست با همت و تلاش تولیدکنندگان این عرصه به داخل خاک آمریکا نیز نفوذ کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: با توجه به اعتبار جدیدی که به وزارتخانه تخصیص داده شده، به نظر می‌رسد بتوان مشوق مربوط به صادرات لبنیات را از آن استخراج کرد.

حسن رکنی، اظهار کرد: مبلغ مورد نظر یک اعتبار کلی است که شامل یارانه برای بذر، تخم نوغان، صادرات و غیره است که در مجموع 200 میلیارد تومان از این اعتبار با هماهنگی سازمان مدیریت برای صادرات لبنیات جدا خواهد شد.

رکنی، با اشاره به اینکه در 11 ماهه سال گذشته، ایران توانست بیش از 750 هزار تن محصولات مختلف لبنی را به کشورهای گوناگون صادر کند، افزود: به تازگی بازارهای خوبی در این عرصه پیدا شده که روسیه از مهم‌ترین آنها به شمار می‌رود و تقاضای آن از ایران به نسبت بالاست.

به گفته وی، هیجان مثبتی که خبر ارائه مشوق‌های صادراتی، در سال 95 بین تجار ایجاد کرد، منجر به توسعه صادرات شد که امید می‌رود این روند در سال 96 نیز همچنان شتاب گرفته و تمام مازاد لبنیات موجود در کشور با بهترین قیمت، صادر شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: اکنون تولید شیرخشک در کشور به نوعی یک اولویت تلقی می‌شود. زیرا چنین فرایندی می‌تواند برای تولید کره موثر بوده و از میزان وابستگی ما به واردات این محصول، بکاهد. بنابراین با صادرات لبنیات به ویژه شیرخشک، میزان واردات کره به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد یافت که این موضوع به بهبود تراز تجاری منجر می‌شود./

V-960130-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید