Iranian Agriculture News Agency

بررسی یک کتاب که توسط راهبران جنبش غذایی پایدار نوشته شده است

راهگشایی برای روی آوردن جوانان به کشاورزی/ ایالات متحده آمریکا در آستانه بزرگ‌ترین میزان بازنشستگی کشاورزان در تاریخ این کشور

Stone Barns Center for Food and Agriculture ، سازمان کشاورزی پایدار غیر انتفاعی است که ماموریت دارد تا برای ایجاد یک سیستم مواد غذایی سالم و پایدار در راستای سود بخشی برای همگان تلاش کند. سازمان به کشاورزان، شهروندان آموزش می دهد، در زمینه توسعه فعالیت های کشاورزی آگرواکولوژیکی و برگزاری برنامه ها برای دانش آموزان کار می کند. همچنین Letters to a Young Farmer نخستین کتاب این سازمان است.

راهگشایی برای روی آوردن جوانان به کشاورزی/ ایالات متحده آمریکا در آستانه بزرگ‌ترین میزان بازنشستگی کشاورزان در تاریخ این کشور

Stone Barns Center for Food and Agriculture ، سازمان کشاورزی پایدار غیر انتفاعی است که ماموریت دارد تا برای ایجاد یک سیستم مواد غذایی سالم و پایدار در راستای سود بخشی برای همگان تلاش کند. سازمان به کشاورزان، شهروندان آموزش می دهد، در زمینه توسعه فعالیت های کشاورزی آگرواکولوژیکی و برگزاری برنامه ها برای دانش آموزان کار می کند. همچنین Letters to a Young Farmer نخستین کتاب این سازمان است.

کشاورزی یکی از ارکان مهم اقتصادی ایالات متحده به شمار می رود. این در حالی است که نرخ بازنشستگی کشاورزی در حالت هشدار قرار گرفته است و از سوی دیگر ، نسل بعدی کشاورزان، با پرداخت بدهی و عدم دسترسی به زمین های کشاورزی مواجه هستند، چالش های کشاورزان جدید در حال افزایش است و آن ها نیاز به پشتیبانی های لازم دارند.

به گزارش ایانا از وبسایت inthesetimes ، Stone Barns Center for Food and Agriculture ، واقع در Terrytown ، نیویورک ، سازمان غیر انتفاعی است که در جهت ترویج پایدار، تولید مواد غذایی مبتنی بر جامعه فعالیت می کند. از جمله فعالیت ها ایجاد مزرعه براساس مدل اقتصادی مبتنی بر کشاورزی و توزیع مواد غذایی محلی و مرکز رستورانی و آموزشی برای استفاده عموم مردم است.

ماه گذشته، این مرکز کتابی با نام
Letters to a Young Farmer ، منتشر کرد که شامل مجموعه مقالات و نامه های کشاورزان با نفوذ، نویسندگان و رهبران جنبش مواد غذایی پایدار است که می تواند الهام بخش و تشویق نسل بعدی از کشاورزان به شمار آید. همچنین در انتشار این کتاب افراد بسیاری مشارکت داشتند .

چندی پیش، دانیل
Danielle Nierenberg ، رئیس Food Tank (1) و کارشناس مسائل مواد غذایی، با مدیر عامل شرکت Stone Barns Center ، Jill Isenbarger ، در مورد کتاب و علت اهمیت انتشار آن گفت و گویی انجام داده است، که می توانید در زیر بخوانید:

ایالات متحده آمریکا در آستانه بزرگترین میزان بازنشستگی کشاورزان در تاریخ این کشور قرار دارد. در حالی که کشاورزانی که دارای 75 سن دارند بیشتر از کشاورزان 35 تا 44 ساله ، هستند، این کتاب، با هدف کمک به کشاورزانی که در آغاز راه هستند، منتشر شده است.

Jill Isenbarger ، می گوید: " ما این کتاب را برای راهنمایی کشاورزان و شناساندن راه هایی که می تواند به آینده قوی تر برای کشاورزان و همه افرادی که از مواد غذایی استفاده می کنند، منجر شود، چاپ کردیم. کشاورزان جوان، که مزرعه را به شغل حقوق و پزشکی و یا امور مالی ترجیح می دهند ، افرادی متعهد نسبت به زمین، جوامع خود و تولید مواد غذایی هستند."

Food Tank : چرا کشاورزان جوان نیاز به تشویق دارند؟

کشاورزان به اقشار آسیب پذیر تبدیل شده اند. نرخ سالخوردگی کشاورزان در حالت هشدار است. متوسط ​​سن کشاورزان در ایالات متحده 58.3 به بالا است، و تنها شش درصد از کشاورزان زیر 35 سال سن دارند.

بنابراین کشاورزان جوان نیاز به تشویق دارند چرا که جامعه ما آن گونه که باید ارزش کشاورزان را به درستی نمی شناسد. ما همچنین بسیاری از سنت های(روش ها) کشاورزی مبتنی جامعه را از دست داده ایم.

برای حمایت از نیروی کار و زمین های کشاورزی ما به یک سیستم کشاورزی پایدار تر نیاز داریم و امکان دارد مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای مواد غذایی خود شویم. با توجه به گزارش USDA ، در سال 1960، امریکایی ها 17.5 درصد از درآمد خود را صرف مواد غذایی کرده اند. تا سال 2013، این میزان به 9.9 درصد کاهش یافت.این در حالی است که این کشور، افرادش عادت کرده اند که مواد غذایی را ارزان مصرف کنند در حالی که مواد غذایی دارای طعم و کیفیت خوبی نیستند. پرداخت بیشتر برای کیفیت، مواد غذایی مغذی تر که توسط کشاورزان پرورش می یابد، می تواند به درآمد و مراقبت های بهداشتی کارگران کمک کند که این می تواند برای همه ما سودمند باشد.

کشاورزان جوان با چه موانعی روبه رو هستند؟

Bill McKibben از افراد همکار در چاپ کتاب، می نویسد: افزایش کربن و تغییرات آب و هوا چالش هایی برای کشاورزان به همراه می آورد. در این راه از جمله موانع پیدا کردن زمین های مقرون به صرفه ، پرداخت وام ، کمبود سرمایه راه اندازی و فقدان زیرساخت های کشاورزی در برخی از نقاط کشور هستند، که می تواند سد راه فعالیت کشاورزان جوان شود. البته جای امیدواری است که لایحه ای در این زمینه ، با اعطای وام به کشاورزان جوان کمک کند.

کشاورزان جوان روی کدام مهارت ها باید بیشتر تمرکز کنند؟

در زمینه سلامت خاک، که پایه و اساس کشاورزی پایدار است. در جایی گفته شده " با افزایش شهر نشینی ، سلامت خاک هم کاهش یافته است." البته افزون بر این موارد یعنی بالا بردن سلامت خاک با کشاورزی ، استفاده آگاهانه از آب و با تدبیر چشم به آینده داشتن، ما به چیری بیشتر نیاز داریم، وس جکسون (2) بیان می کند:"کشاورزی بوم شناختی، قانون رشته های محیط زیست و زیست شناسی تکاملی دارد که بر اساس آنچه میلیون ها سال در اکوسیستم طبیعت وجود دارد، بنا شده است."

در Stone Barns Center ، ما به دو جنبه سلامت خاک توجه می کنیم: یکی از طریق کشاورزی، که از طریق آموزش و آزمایش اگرواکولوژی انجام می دهیم. دیگری، مفهوم ایجاد چیزی است که ما آن را مدل رانده شده مزرعه در امریکا می نامیم و در این راه باید ترویج فرهنگ غذایی براساس اکوسیستم، از جمله احیا و سلامت مزارع و خاک ، انجام شود.

کشاورزان جوان نیاز به تمرکز نه تنها روی افزایش مهارت های عملی ، برداشت، فروش محصولات خود دارند ، آن ها باید روی ایجاد ارتباطات قوی با جوامع خود، ایجاد عشق و علاقه به زمین و کمک به افراد برای درک ارزش و اهمیت کشاورزی ، هم تمرکز کنند.

کدام موضوعات بیشتر در مباحث کتاب به آن اشاره شده است؟

از جمله این موضوعات می توان به این موارد اشاره کرد:

- برقراری ارتباط بین طبیعت و کشاورزی، حفاظت از زمین و تولید و مواد غذایی ، پیدا کردن راهی به سمت آینده ای پایدار تر.

- تجدید نظر درباره درک کشاورزان در جامعه ، اینکه کشاورزی در نظر کودکان به عنوان یک شغل پایین نگاه می شود، این دیدگاه در کشوری است که تا اواسط قرن 20 کشاورزان بیشترین افراد را تشکیل می دادند.

- تغییر ماهیت کشاورزان جوان امروزی، از نسلی که نقش خود و زمین را به ارث می بردند به افرادی که خود مسیرشان را انتخاب می کنند و می خواهند عامل تغییر باشند.

کتاب با چه واکنش های از سوی کشاورزان رو به رو بوده است؟

این کتاب با پاسخ های دلگرم کننده ای رو به رو شده است، به اشتراک گذاری داستان افرادی که به عنوان افرادی که درتولید مواد غذایی و نگهبان زمین ها و آب نقش دارند، می تواند مساله ای بسیار مهم باشد. کشاورزان افراد دلنشین، خوش بینانه و مصممی هستند. از افتخارات ما است که از سوی کشاورزان مورد حمایت و تشویق قرار گرفتیم و این بدان معنا است که ماموریت ما مهم و معنی دار است.



ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- سازمان غیر انتفاعی که در سال 2013 توسط دانیل نیرنبرگ" Danielle Nierenberg " و الن گوستافسون به منظور اصلاح سیستم غذایی تاسیس شد و از اهداف این سازمان می توان به یافتن روش های پایدار اجتماعی و اقتصادی برای از بین بردن گرسنگی، چاقی و فقر اشاره کرد.

2- وس جکسون (زاده 1936) مؤسس و رئیس سابق موسسه زمین( Land Institute ) است. او همچنین عضو شورای آینده جهان ( World Future Council )است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید