Iranian Agriculture News Agency

از سوی انجمن مهندسان عمران آمریکا (ASCE)

کاوه مدنی به‌عنوان برنده جایزه هوبر اعلام شد/ جوان بودن، تولید مقالات پرارجاع و کاربردی بودن سه شرط دریافت جایزه

کاوه مدنی، استاد دانشگاه امپریال کالج لندن برنده جایزه هوبر سال 2017 شد. وی در گفتگو با شبکه 4، درباره شرایط دریافت این جایزه گفت: کسانی که بیش از 12 سال از زمان اخذ دکترای آن ها نمی‌گذرد، مقالاتی پر ارجاع داشته باشند و مطالعات آن ها دردی از جامعه را درمان کرده باشد، جایزه هوبر را دریافت می‌کنند.

کاوه مدنی به‌عنوان برنده جایزه هوبر اعلام شد/ جوان بودن، تولید مقالات پرارجاع و کاربردی بودن سه شرط دریافت جایزه

کاوه مدنی استاد دانشگاه امپریال کالج لندن برنده جایزه هوبر سال 2017 شد. وی در گفتگو با شبکه 4، درباره شرایط دریافت این جایزه گفت: کسانی که بیش از 12 سال از زمان اخذ دکترای آنها نمی‌گذرد، مقالاتی پر ارجاع داشته باشند و مطالعات آنها دردی از جامعه را دوا کرده باشد ، جایزه هوبر را دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایانا، کاوه مدنی استاد امپریال کالج لندن در سال ١٣٨٢ در مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران از دانشگاه تبریز دانش آموخته شد. وی پس از آن برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به کشور سوئد رفت و در سال ۱۳۸۴ در رشته منابع آب از دانشگاه لوند فارغ‌التحصیل شد. او در سال ۱۳۸۸ مدرک دکتری تخصصی خود را در رشته مهندسی عمران و محیط زیست از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس اخذ کرد. پس از آن دوره پسا دکتری خود را هم در رشته اقتصاد و سیاست محیط‌زیست در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید گذراند.

وی در سال جاری میلادی (2017) موفق شد جایزه هوبر را به دلیل تحقیقات پیشگامانه در توسعه روش‌های تخصیص منابع محدود آب با تلفیق مفاهیم حل مناقشات از انجمن مهندسان عمران آمریکا ( ASCE ) دریافت کند. انجمن عمران آمریکا دارای بیش از 150 هزار عضو از 177 کشور دنیا است که همه ساله، به سه تا پنج نفر از محققان جوان جایزه هوبر را اهدا می‌کند.

استاد امپریال کالج لندن که در گفتگو با شبکه 4 سیما درباره نحوه اعطای جایزه تحقیقاتی هوبر گفت: این جایزه یکی از مهم ترین جوایز انجمن مهندسین عمران آمریکا است و پر اهمیت‌ترین جایزه تحقیقاتی است که حداکثر به پنج نفر، اهدا می‌شود.

وی افزود: کسانی که بیش از 12 سال از زمان اخذ دکترای آن ها نمی‌گذرد و به موفقیت‌هایی در زمینه‌های مختلف مهندسی عمران دست می‌یابند یا مقالاتی ارایه بدهند که ارجاعات خوبی داشته باشد و بودجه‌های تحقیقاتی خوبی را کسب کرده باشند، همچنین مطالعات آنها دردی از جامعه دوا کرده باشد، هر سال این جایزه را دریافت می‌کنند و این افتخاری است که نصیب من شده است .

مدنی در پاسخ به این پرسش که چگونه از تحقیقات وی در حل مشکلات محیط زیست ایران می‌توان بهره برد، گفت: یکی از مهم ترین فاکتورهایی که برای این جایزه لحاظ شده است، آن است که مطالعات افراد، چقدر مشکلات جامعه را درمان می‌کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در تعاملاتی که با ایران داشتم، توانستم در تبدیل برخی باورها و درس‌هایی که در جاهای مختلف دنیا گرفتیم، موثر واقع شوم. تحقیقات من در زمینه تصمیم گیری‌ها بوده و اینکه چرا تصمیم‌گیری در بخش آب، در عمل با تئوری‌ها متفاوت بوده است.

استاد امپریال کالج لندن عنوان کرد: حل برخی از چالش‌های محیط زیستی ساده است اما در میدان عمل، با مشکلات جدی مواجه می‌شویم. در واقع تحقیقات من کمک می‌کند که بفهمیم چرا این مشکلات شکل می‌گیرد و چگونه می‌توان از آنها فاصله گرفت.

وی امیدوار است که از نتایج تحقیقاتش بتوان برای حل مشکلات ایران نیز بهره برد.

کاوه مدنی در سال 2012 به عنوان 10 چهره جدید مهندسی عمران معرفی شده بود. همچنین اتحادیه علوم زمین اروپا نیز در سال گذشته وی را به عنوان یکی از چهار دانشمند برجسته جوان معرفی کرد./

L-960201-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید