Iranian Agriculture News Agency

معاون باغبانی جهاد کشاورزی امروز در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی ایران سبز اعلام کرد:

سال 96؛ سال ارزانی و فراوانی میوه در ایران/ امسال کمتر از ٣٥ درصد باغ‌های کشور سرمازده شد

دومین نمایشگاه ایران سبز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور ٤٨ کشور خارجی و پنج شرکت داخلی از امروز آغاز به کار کرد.

سال 96؛ سال ارزانی و فراوانی میوه در ایران/ امسال کمتر از ٣٥ درصد باغ‌های کشور سرمازده شد

امسال کمتر از ٣٥ درصد از باغ‌های کشور دچار سرمازدگی شده و با این شرایط به‌نظر می‌رسد سال ارزانی و فرآوانی در میوه را تجربه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایانا، محمدعلی طهماسبی، معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی ایران سبز 2017 در جمع خبرنگاران که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: در سال جاری بارندگی مناسبی داشته‌ایم و کاهش دمای محسوسی دیده نمی‌شده است و امیدواریم این وضعیت تا اواخر اردیبهشت‌ماه که امکان سرمازدگی باغی کشاورزان وجود دارد، ادامه پیدا کند.

به گفته وی، در سال زراعی جاری تا امروز به میوه‌های هسته‌دار همچون گیلاس و زردآلو و میوه‌های دانه‌دار مانند سیب و گلابی، میوه‌های دانه‌ریز مانند انگور هیچگونه خسارتی وارد نشده است.

طهماسبی با اشاره به اهمیت توسعه تولید گل و گیاه زینتی در کشور، افزود: میزان سطح زیر کشت گلخانه در کشور 11 هزار و ٢٠٠ هکتار است که از این میزان بیش از دو هکتارآن به کشت گل و گیاهان زینتی اختصاص دارد و مابقی آن سبزی و صیفی است.

وی میزان صادرات گل‌های زینتی کشور را ناچیز عنوان کرد و ادامه داد: ایران در این بخش ظرفیت‌های خوبی دارد که می‌توان با ایجاد بسترهای مناسب از آن بهره گیریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با بیان اینکه واردات این محصولات به کشور ممنوع است، باین کرد: مجوز واردات فقط شامل پایه‌های مادری می‌شود که امیدواریم شرکت‌های ایرانی با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان، بتوانند جوابگوی نیازهای داخلی و صادرات این محصولات باشند.

طهماسبی با تأکید بر مشکل کمبود آب در کشور یادآور شد: کشت درختان مانند لیموترش، انگور و میوه‌های هسته‌دار در گلخانه با هدف صرفه‌جویی در آب از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است که سرمایه‌گذاران از آن استقبال خوبی داشته‌اند.

وی در پایان استقبال شرکت‌های خارجی از نمایشگاه امسال را بیشتر از سال گذشته توصیف کرد و گفت: تولیدکنندگانی از کشورهای آلمان، هلند، هند و... به ایران آمده‌اند تا با تولیدکنندگان ایرانی به تبادل اطلاعات و انتقال فناوری روز بپردازند.

دومین نمایشگاه ایران سبز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور ٤٨ کشور خارجی و پنج شرکت داخلی از امروز آغاز به کار کرد و تا سوم اردیبهشت‌ماه سال جاری از ساعت ٩ صبح تا ١٧ آماده بازدید علاقه‌مندان است./

G-960101-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید