Iranian Agriculture News Agency

اختصاص 34 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با کانون‌های گردوغبار کشور

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از اختصاص ۳۴ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای مقابله با کانون‌های بحرانی گرد و غبار در کشور خبرداد.

به گزارش ایانا به نقل از ایسنا مهندس اورنگی با تاکید بر اینکه ایجاد مرکز منطقه‌ای برای مقابله با بیابان‌زایی در ایران یکی از پیشنهادات اصلی است که در تلاشیم آنرا عملیاتی کنیم گفت: باید بین موضوع بیابان‌زایی و گرد و غبار تفاوت قائل شد چرا که سازمان جنگل‌ها مسئول مستقیم تهیه طرح‌ها و اجرای طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی است.

وی از اختصاص ۳۴ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای مقابله با کانون‌های بحرانی گرد و غبار در مناطق بیابانی کشور خبر داد و افزود: عملیات مالچ پاشی، نهال کاری و یا تلفیق آنها از طریق این اعتبارات در کشور انجام می شود.

رییس سازمان جنگل‌ها با اشاره به اینکه عملیات مقابله با کانون‌های بحرانی بیابانی در کشور در سال گذشته در حدود ۱۰۰ هزار هکتار انجام شده است به ایسنا گفت: در عین حال در سال جاری این عملیات برای ۱۵۰ هزار هکتار از کانون‌های بحرانی پیش‌بینی شده است که متناسب با استانهای مرتبط عملیات آنها انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مرجع پیگیری پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست است خاطرنشان کرد: در عین حال سازمان جنگل‌ها به عنوان عضو اصلی و اثرگذار کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار به طور جدی در حال پیگیری موضوع گرد و غبار در کشور است. از سوی دیگر وزارت خارجه نیز در تلاش است تا کشورهای همسایه به قول و قرارهای قبلی خود عمل کرده و تعهدات خود را در زمینه مقابله با کانون‌های بحرانی گرد و غبار انجام دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید