Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کردستان خبر داد:

سالانه 150 دستاورد تحقیقاتی کشاورزی عاید کشور می‌شود/ تولید 6500 هسته بذر در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: سالانه 150 دستاورد تحقیقاتی در سازمان داریم و تولید حدود 100درصدی داروهای دامی، 50 درصد داروهای طیور و عمده واکسن‌های انسانی و همچنین تولید شش‌هزار و 500 هسته بذر نیز از دستاوردهای شاخص سازمان به‌شمار می‌رود.

سالانه 150 دستاورد تحقیقاتی کشاورزی عاید کشور می‌شود/ تولید 6500 هسته بذر در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از سالانه 150 دستاورد تحقیقاتی کشاورزی در این سازمان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، اسکندر زند در بازدید از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان با قدردانی از زحمات همکاران شاغل در این مرکز، وظایف شش گانه این سازمان را پژوهش و فناوری، تولید محصولات فناورانه، ثبت و نظارت، مدیریت ذخایر و تحقیقات و ترویج برشمرد.

وی با اشاره به دستاوردهای سازمان گفت: سالانه 150 دستاورد تحقیقاتی در سازمان داریم و تولید حدود 100 درصدی داروهای دامی، 50 درصد داروهای طیور و عمده واکسن های انسانی و همچنین تولید شش هزار و 500 هسته بذر نیز از دستاوردهای شاخص سازمان به شمار می رود.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه از وظایف اصلی دیگر سازمان تعیین محقق معین، تالار ترویج، انتقال یافته و آموزش کارکنان و بهره برداران است، یادآور شد: هیات امنایی شدن سازمان مهم ترین نقطه عطف سازمان بوده، این مهم جز با تلاش مجدانه و مستمر مسئولان در ستاد سازمان قابل تحقق نبود .

زند در ادامه به تبیین برنامه های خود در بدو ورود به سازمان پرداخت و اعلام کرد: در 3 ماهه اول فعالیت به تدوین برنامه های سازمان سپری شد و طی مدت تصدی ریاست سازمان با اجرای موفق آیین نامه دانشگاه ها اکنون در تمامی زمینه ها با دانشگاه ها شرایط یکسانی برقرار شده و کاملاً مطابق آئین نامه دانشگاه ها در سازمان تحقیقات نیز عمل می شود .

وی با اشاره به نظرات بیان شده از سوی نمایندگان همکاران خود در استان کردستان اظهار داشت: باید قدردان شرایط حاضر بود؛ زیرا اکنون بهترین فرصت مطالعاتی در اختیار اعضای هیات علمی و محققان قرار گرفته و با توجه شرایط مساعد پرداختی ها اکنون مسیر از سمت دانشگاه ها و سایر ارگان های مرتبط به طرف سازمان منعکس گردیده و مطالبات و خواسته های پرسنلی طوری انجام شده است که هیچکس حاضر به خروج از سازمان نیست، بلکه بخش های دیگر متمایل به خدمت در زیر مجموعه سازمان تحقیقات هستند .

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: با اجرای قانون هیات امنایی شدن سازمان درصدی از پرداختی های پرسنل لازم است از درآمدهای مراکز تأمین شود؛ زیرا در زمینه تأمین منابع مالی چاره ای جز این نیست، دولت بخشی از هزینه ها و پرداختی های سازمان را تقبل می کند و مجبوریم مابقی هزینه ها را از طریق اقدامات و کوشش های بیشتر در خصوص درآمد زایی انجام دهیم .

زند در ادامه به وضعیت نسبت پرسنل هیات علمی به غیر هیات علمی نیز گریزی زد و اعلام کرد: اصلاح این امر لازمه اجرای شعار اصلی سازمان در خصوص چابک سازی و اثرگذاری سازمان بوده و لازم است این امر به مرور زمان تحقق یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، برنامه بعدی سازمان را نوسازی آن بیان کرد و گفت: آنچه برای سازمان مهم است خروجی آن است، نه تعداد طرح ها و تصویب و اجرای آن ها. لازم است این مهم سرلوحه تمام فعالیت های مراکز قرار گیرد .

وی با بیان اینکه در حال حاضر سامانه علم سنجی ایجاد شده و سامانه اثربخشی در آموزش و ترویج و دیگر حوزه ها نیز در حال اجراست، خاطرنشان ساخت: همچنین برنامه پنجم سازمان نظارت و ارزشیابی است و این امر سازمان را هوشمند می سازد و یکی از برنامه های بزرگ سازمان چابک سازی و هوشمندسازی به شمار می رود.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در پایان خواستار تلاش مضاعف همکاران زیر مجموعه سازمان در تغییر نگرش کارکنان به طرف کارمحوری شد و اظهار کرد: باید تلاش ها به سمت کار در مزرعه برود و فعالیت ها و اقدامات محققان در آن مسیر قرار گیرد .

سدری، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش استان کردستان نیز در این بازدید با ارائه گزارش تصویری مبسوطی به بیان وضعیت مرکز در تمامی بخش های تحقیقات و ستادی پرداخت .

در پایان این بازدید با اهداء لوح تقدیر و جوایز از محققان و همکاران برتر مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تقدیر به عمل آمد .

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را در این بازدید نجفیان رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، رضایی رئیس مؤسسه تحقیقات علوم دامی، موسوی مسئول هماهنگی امور مراکز تحقیقاتی، آموزشی و مدیریت ترویج استان ها در سازمان تحقیقات و صادقیان مطهر نماینده ایکاردا در ایران همراهی کردند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید