Iranian Agriculture News Agency

در ایالت ویکتوریا استرالیا 100 سالگی تولید تراکتور برگزار شد

مراسم پاسداشت تولید ماشین‌آلات کشاورزی/ انجمن‌های قدیمی کشاورزی، با ایجاد موزه تراکتور مکانی برای بازدید توریست‌ها فراهم کردند

مراسمی پاسداشتی به‌تازگی به مناسبت تاریخچه تولید ماشین‌آلات کشاورزی در شهر Warracknabeal در ایالت ویکتوریا استرالیا برگزار شد.

مراسم پاسداشت تولید ماشین‌آلات کشاورزی/ انجمن‌های قدیمی کشاورزی، با ایجاد موزه تراکتور مکانی برای بازدید توریست‌ها فراهم کردند

موزه ماشین‌الات کشاورزی ویت لند که تراکتورهای Fordson tractor (1) در دوره 100 ساله به نمایش گذاشته است ( ABC Rural: Jess Davis )


مراسم پاسداشتی به‌تازگی به مناسبت تاریخچه تولید ماشین‌آلات کشاورزی در شهر Warracknabeal در ایالت ویکتوریا استرالیا برگزار شد.

به گزارش ایانا از abc.net ، در این مراسم انجمن‌های قدیمی واگن، تراکتور و ماشین‌آلات دیگر از زمان تأسیس شهر تا به امروز جمع‌آوری کرده بودند.

این در حالی است که اختراع تراکتور دگرگونی را در کشاورزی به‌وجود آورد و نوآوری و اختراع می‌تواند به حفظ و پیشرفت این صنعت کمک کند.

لیزی استفن " Leslie Steffen "، دبیر Warracknabeal Historical Society گفت: "در ابتدا با ورود آهنگران به این شهر، یک خط تولید ایجاد شد. پس ازآن، آهنگران به ساخت گاوآهن و ماشین‌آلات مورد نیاز کشت محصولات روی آوردند."

پیش از ساخت ماشین و تراکتور، کشاورزان از واگن‌های چوبی استفاده می‌کردند ( ABC Rural: Jess Davis )


موزه ماشین‌آلات کشاورزی Wheatlands Warracknabeal (محل نگهداری ماشین‌آلات کشاورزی قدیمی) بازسازی شده و برای بازدید آماده شده است.

همچنین در فضای بیرونی موزه، تعدادی واگن قدیمی، تراکتور و ماشین درو به نمایش گذاشته شده است.

استفن گفت: "این مکان می‌تواند برای گردشگران جذاب و دیدنی باشد. من اعتراف می‌کنم مجموعه بسیار شگفت‌انگیزی اینجا گرد آمده است."


نوآوری در آتش‌نشانی

استفن گفت: "یک ابزار مهم آتش‌نشانی در Warracknabeal ، پمپ آب به نام Aussie pump اختراع شد. این پمپ در سراسر ویکتوریا استفاده می‌شد و سال‌ها پیش روی بسیاری از ماشین‌های آتش‌نشانی قرار گرفت. این ابزار، بسیار محبوب بود چون مقدار زیادی آب در زمان پمپاژ، بیرون می‌آمد."

وی یادآور شد: مردمان Warracknabeal دارای روحیه کارآفرینی بودند.


تراکتور Fordson ، بیش از یک قرن

تولیدات اولیه تراکتور Fordson برای کشاورزان مقرون به صرفه بود ( ABC Rural: Jess Davis )


گوردون میلز، برگزارکننده مراسم ماشین‌آلات Warracknabeal ، گفت: "ما با برپایی این مراسم، 100 سالگی تراکتور را جشن گرفتیم و برای این موضوع از نخستین مدل‌های تولید در اینجا گرد آورده‌ایم."

وی افزود: "تراکتور Fordson یکی از ارزان‌ترین تراکتورهایی بود که کشاورزان قادر به خرید آن بودند و بسیار قابل اعتماد بود."

میلز افزود: "نخستین تراکتور Fordson روی چرخ‌های فولادی و بسیار کوچک‌تر از تراکتورهای امروزی بود، امروزه، فناوری همه چیز را در دست گرفته، اما هنوز هم مسئله مهم، موتور و میزان قدرت است."/


ترجمه: فرحناز سپهری


پی‌نوشت:

1- یک نام تجاری از تراکتور و کامیون که در طیف وسیعی از تولید انبوه تراکتور چندمنظوره از سوی هنری فورد و پسر، استفاده می‌شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید