Iranian Agriculture News Agency

بهینه‌سازی موضوع میزگرد دانشگاه ایالتی کشاورزی روسیه

روسیه به سمت فناوری‌های هوشمند در بخش کشاورزی اگرواکولوژی می‌رود/ این نشست، به‌طور مشترک توسط دفتر رابط فائو در مسکو در چارچوب سال محیط زیست روسیه برگزار شد

میزگردی در راستای بهینه سازی کشاورزی تحت شرایط خاک و تغییرات آب و هوایی در مناطق عمده کشاورزی روسیه در دانشگاه ایالتی کشاورزی روسیه، 13 آوریل برگزار شد.

روسیه به سمت فناوری‌های هوشمند در بخش کشاورزی اگرواکولوژی می‌رود/ این نشست، به‌طور مشترک توسط دفتر رابط فائو در مسکو در چارچوب سال محیط زیست روسیه برگزار شد

میز گردی در راستای بهینه سازی کشاورزی تحت شرایط خاک و تغییرات آب و هوایی در مناطق عمده کشاورزی روسیه در دانشگاه ایالتی کشاورزی روسیه ، 13 آوریل برگزار شد .

به گزارش ایانا از فائو، "فن آوری های هوشمند در اگرولوژیک و کشاورزی" - از عنوانین مورد بحث این نشست بود که توسط فائو سازماندهی و از سوی وزارت کشاورزی روسیه پشتیبانی می شد .

این نشست، برای نخستین بار به طور مشترک توسط دفتر رابط فائو در مسکو و آکادمی Timiryazev در چارچوب سال محیط زیست روسیه برگزار شد. رئیس فدراسیون روسیه در سال گذشته طی حکمی اعلام کرد که سال 2017 سال محیط زیست نام گرفته است. هدف از این حکم ، جلب توجه عمومی به مسائل توسعه زیست محیطی ، حفاظت از تنوع زیستی، و تامین امنیت زیست محیطی روسیه است.

در بیانیه Eugenia Serova ، رئیس دفتر فائو در مسکو تاکید شد ، چشم انداز فائو روی سیستم جهانی غذایی وکشاورزی هوشمند مبتنی بر آب و هوا، است که می تواند از توسعه کارآمد (بیشترین بهره وری) و امنیت غذایی پایدار در برابر تغییرات آب و هوا حمایت کند.

شرکت کنندگان در این رویداد درباره موضوعات مختلف از جمله نقش فن آوری های هوشمند در سیستم های کشاورزی سبز، نظارت آگرواکولوژیکی، افزایش کیفیت محصول و زباله های کشاورزی، و همچنین اهمیت ترویج مفهوم کشاورزی هوشمند دربخش آموزش عالی ،گفت وگو کردند.

در این نشست، کارشناسان برجسته روسی و خارجی حصور داشتند، در این میان، یکی از علمای برجسته جهانی در حوزه محیط زیست، ریکاردو والنتینی، استاد دانشگاه Tuscia و برنده جایزه نوبل از ایتالیا ، بر ضرورت بهبود فن آوری های کشاورزی در راستای کشت اگرواکولوژیک و براساس تغییرات آب و هوایی تاکید کرد.

گفتنی است، برگزاری نشست های تخصصی در آکادمی Timiryazev و در چارچوب طرح سال محیط زیست در طول سال 2017 ادامه خواهد داشت و درباره موضوع استفاده بهینه از منابع آب، خاک و شیلات خواهد بود.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید