Iranian Agriculture News Agency

خرید تضمینی گندم و کلزای کشاورزان به 150 هزارتن رسید

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، از خرید تضمینی نزدیک به 150هزار تن گندم و کلزای کشاورزان داخلی خبر داد.

خرید تضمینی گندم و کلزای کشاورزان به 150 هزارتن رسید
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، از خرید تضمینی نزدیک به 150هزار تن گندم و کلزای کشاورزان داخلی خبر داد.
به گزارش ایانا از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، قنبری اظهار کرد: از اواسط فروردین ماه که فصل برداشت و خرید گندم از مناطق جنوبی کرمان و سیستان و بلوچستان در کشور شروع شد، تاکنون مقدار 144 هزار و 500 تن گندم به قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
وی افزود: در حال حاضر عملیات خرید گندم در 6 استان کشور شامل استان‌های خوزستان، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر آغاز شده و مراکز خرید این استان‌ها، گندم‌های تولید و عرضه شده توسط کشاورزان را خریداری می‌کنند.
قنبری همچنین از ابلاغ دستورالعمل مصوب خرید گندم سال 96 به شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی استان‌های سراسر کشور خبر داد و افزود: بر اساس مفاد این دستورالعمل، قیمت خرید گندم معمولی و دروم با 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید به ترتیب 1300 و 1330 تومان است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، بیش ترین میزان خرید را هم اکنون مربوط به استان‌های خوزستان با بیش از 86 هزار تن و کرمان با 35 هزار تن دانست و اظهار کرد: فارس و هرمزگان نیز با 10500 و 9500 تن خرید گندم در رده‌های بعدی قرار دارند.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، به خرید همزمان دانه روغنی کلزا با گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون در 6 استان گرمسیر کشور خرید تضمینی کلزا آغاز شده و در مجموع مقدار 5300 تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.
وی، نرخ خرید کلزا را 2783 تومان به ازای هر کیلو و بیش ترین خرید را در حال حاضر مربوط به استان‌های خوزستان با 2500 تن و ایلام با 1200 تن اعلام کرد./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید