Iranian Agriculture News Agency

از امروز و با حکم وزیر جهاد کشاورزی

مهرفرد، معاون وزیر در معاونت جدید توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی شد/ افزایش تعداد معاونت‌های جهاد کشاورزی به هفت معاونت

علی‌اکبر مهرفرد، امروز با حکم وزیر جهاد کشاورزی به‌عنوان معاون جدید وزیر در سمت معاونت تازه‌تأسیس توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی منصوب شد. این حکم پیرو این اتفاق صادر شده است که از سویی، حجم مطالبات و اختیارات وزارت جهاد کشاورزی در جریان عمل به قانون تمرکز افزایش یافته و از سویی معذوریت قانونی توسعه تشکیلات و معاونت‌های دستگاه‌های اجرایی مانع ایجاد معاونتی تازه در دستگاه جهاد کشاورزی بود.

مهرفرد، معاون وزیر در معاونت جدید توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی شد/ افزایش تعداد معاونت‌های جهاد کشاورزی به هفت معاونت

خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) - علیرضا صفاخو:

علی‌اکبر مهرفرد، امروز با حکم وزیر جهاد کشاورزی به عنوان معاون جدید وزیر در سمت معاونت تازه‌تأسیس توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی منصوب شد. این حکم پیرو این اتفاق صادر شده است که از سویی، حجم مطالبات از وزارت جهاد کشاورزی در جریان عمل به قانون تمرکز افزایش یافته و از سوی دیگر معذوریت قانونی توسعه تشکیلات و معاونت‌های دستگاه‌های اجرایی، تا پیش از مصوبه دولت مانع ایجاد معاونتی تازه در دستگاه جهاد کشاورزی بود.

البته ایجاد معاونت تازه در جهاد کشاورزی پیش‌تر هم در آغاز به کار دولت یازدهم و با پیگیری‌های جدی وزیر و همچنین عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی او در ریاست جمهوری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رقم خورده بود و معاونتی که تحت نام معاونت بهبود تولیدات گیاهی در زمان دولت نهم با ادغام معاونت‌های زراعت و باغبانی شکل گرفته بود، منحل و بخش‌های حساس بخش کشاورزی در این دو حوزه مهم تولیدی منفک شد که با خشنودی کارشناسان دو حوزه باغبانی و زراعت روبه‌رو گردید.

با این وجود حساسیت‌های تصمیم‌گیری در حوزه بازرگانی و صنایع کشاورزی به‌ویژه با رویکردهای جدید وزارت جهاد کشاورزی در عمل به تنظیم بازار و همچنین توسعه زنجیره تولید که صنایع تبدیلی را نیز دربر می‌گیرد، باعث شد تا سرانجام هیات وزیران هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۵,۱۲.۱۸ به پیشنهاد شماره ۲۱۱۵۱/۰۲۰ مورخ دوم آبان‌ماه ۱۳۹۵ وزارت جهاد کشاورزی و به استناد تبصره (۳) ماده (۵۷) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران -مصوب ۱۳۸۹- مجوز افزایش یک معاونت به معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی را مشروط به عدم افزایش پست سازمانی و با استفاده از ظرفیت‌های موجود صادر کند.

و پس از آن که معاون اول رییس جمهوری این مصوبه را به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، علی‌اکبر مهرفرد که تاکنون در مقام قائم‌مقام بازرگانی و صنایع وابسته وزیر جهاد کشاورزی مامور اجرای منویات وزیر در این حوزه بود، از امروز در مقام معاون تازه در ردیف سایر معاونان وزیر جهاد کشاورزی به پیشبرد سیاست‌های بازرگانی و صنایع کشاورزی همت گمارد.

به گزارش خبرنگار ایانا، در حکم محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی خطاب به علی‌اکبر مهرفرد آمده است : " با توجه به مصوبه شماره 162863/ ت53650 ه مورخ 95/12/21 هیأت وزیران، به موجب این حکم به‌عنوان "معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی" وزارت جهاد کشاورزی منصوب می‌شوید. مقتضی است با هماهنگی با معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی نسبت به بازنگری و ایجاد ساختار تشکیلاتی آن معاونت طبق مصوبه دولت اقدام نمایید."

معاونت جدید توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی که پیش از این در چهارچوب حوزه قائم‌مقام وزیر در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی فعالیت داشت، تا امروز دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی؛ دفتر برنامه‌ریزی، تأمین، توزیع و تنظیم بازار بر ذخایر راهبردی؛ دفتر امور صنایع کشاورزی و دفتر توسعه صادرات را در ساختار تشکیلاتی خود داشت و حال باید دید با توجه به حکم امروز وزیر جهاد کشاورزی چه تغییراتی در این ساختار متناسب با اهداف و سیاست‌های کلان دولت و وزارت جهاد کشاورزی صورت خواهد گرفت.

پیش از ایجاد معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی، شش معاونت شامل معاونت برنامه ریزی و اقتصادی، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی، معاونت زراعت، معاونت باغبانی، معاونت بهبود تولیدات دامی و معاونت آب و خاک در ساختار معاونت های وزارت جهاد کشاورزی وجود داشت که با حکم امروز، رسما تعداد معاونت‌های جهاد کشاورزی به هفت معاونت افزایش یافت./

S-960204-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید