Iranian Agriculture News Agency

گزارش جدیدی از دلفین پورپویز در پارک ملی دیر نخیلو

مدیر عامل انجمن طرح سرزمین از گزارش دلفین پورپویز در پارک ملی دیر نخیلو خبرداد.

گزارش جدیدی از دلفین پورپویز در پارک ملی دیر نخیلو

مدیر عامل انجمن طرح سرزمین از گزارش دلفین پورپویز در پارک ملی دیر نخیلو خبرداد.

حامد مشیری در گفتگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: دلفین پورپویز دلفینی بدون باله واز خانواده آب بازسانان است که اخیرا آن را به صورت زنده در پارک ملی دریایی دیر نخیلو مشاهده کرده‌ایم.

وی افزود: طی سال‌های گذشته، لاشه‌های این گونه را جاهای مختلف منطقه دیده بودیم اما لاشه ممکن است بر اساس جریان‌های دریایی به منطقه وارد شود و دلیلی بر حضور این گونه در منطقه به شمار نمی‌آید.

مشیری ادامه داد: با گشت دریایی مستمری که با کمک مشاورین بین‌المللی داشتیم، توانستیم مسیر مناسبی برای گشت دریایی طراحی کنیم تا از حضور این گونه در پارک ملی دیر نخیلو اطمینان حاصل کنیم.

وی گفت: در دومین ماهی که مسیر طراحی شده توسط مشاور بین‌المللی را اجرا کردیم، در منطقه‌ای که اصلا تصور نمی‌شد توانستیم این گونه را به صورت زنده مشاهده کنیم.

مدیرعامل انجمن طرح سرزمین عنوان کرد: دلفین پروپویز بر خلاف سایر دلفین‌ها به صورت انفرادی زندگی می‌کند و چون باله پشتی ندارند، مشاهده آن سخت است. فقط یک هاله سیاه از این دلفین مشاهده می‌شود که گاهی روی آب می‌آید و پایین می‌رود.

وی افزود: این گونه قبلا به صورت زنده در حرای قشم مشاهده شده بود. در پارک ملی دیر نخیلو نیز امکان حضور آن را حس کرده بودیم اما مطمئن نبودیم که بالاخره مشاهده زنده گونه هم انجام شد./

L-960405-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید