Iranian Agriculture News Agency

دستاورد جدید پژوهشگر هندی در مایکروسافت:

کشاورزی داده محور، راهکاری برای تولید بیشتر مواد غذایی است

هوش مصنوعی، سنسورهای ارزان تر و پرواز هواپیماهای بدون سرنشین ، تنها برخی از فناوری های پیشرفته در بخش کشاورزی است که باعث شده تا در سال های آینده شاهد مزارع کشاورزی "داده محور" باشیم.

کشاورزی داده محور، راهکاری برای تولید بیشتر مواد غذایی است

هوش مصنوعی، سنسورهای ارزان تر و پرواز هواپیماهای بدون سرنشین ، تنها برخی از فناوری های پیشرفته در بخش کشاورزی است که باعث شده تا در سال های آینده شاهد مزارع کشاورزی "داده محور" باشیم.

به گزارش ایانا از stuff.co.nz تحقیقات محقق مایکروسافت، رنویر چاندرا " RanveerChandra " در نیوزیلند ، به مدت یک هفته بر روی بینش کشاورزی دقیق برای بهبود کشاورزی و تولید مواد غذایی بود.

این محقق افزود: "این در حالی است که برای تغذیه جمعیت رو به رشد تا سال 2050 کشاورزان مجبور هستند تولید مواد غذایی را دو برابر کنند و این نیاز به پیشرفت های فن آوری بیشتر در سراسر جهان دارد."

ابزار دقیق و دگرگونی کشاورزی

چاندرا گفت: "نیوزیلند در زمینه تکنولوژی و شیوه های کشاورزی پیشرفته است و من معتقدم که این عاملی می شود تا نیوزیلند هدایت جهان (غذایی) را در دست بگیرد؛ چراکه کارهای بسیاری در این زمینه انجام شده است."

چاندرا پیش از سفر به Christchurch و پالمرستون نورث، برای دیدار با AgResearch و دیگر رهبران به عنوان سخنران اصلی در کنفرانس eResearch NZ (1) در Queenstown نیوزیلند، شرکت کرد.

این محقق هندی تبار، 18 سال پیش و برای تکمیل تحصیلات تکمیلی و رهبری برخی پروژه های مایکروسافت به امریکا رفت.

چاندرا گفت: "با استفاده از تکنولوژی می توان به تولید بیشتر مواد غذایی نزدیک شد آرزوی من این است که هند هم بتواند به تولید بیشتر مواد غذایی دست یابد. به باور من، تغییری که باید روی دهد، پیش رفتن به سوی کشاورزی داده محور است."

وی افزود: "در فضای فناوری و تکنولوژی و استفاده از داده، می توان به بازده و سود بهتر دست یافت."

با تمرکز بر روی تغذیه دقیق ( precision nutrition می توان برای هر حیوان بر اساس ارزیابی داده ها، مواد مغذی بهینه تهیه کرد که می تواند براساس فاکتورهایی از جمله وضعیت بدن، فنوتیپ ( خصوصیات قابل مشاهده یا صفت یک ارگانیسم است. مانند خصوصیات بیوشیمیایی یا فیزیولوژیکی ) و تحقیقات ژنتیکی باشد.

همچنین ، کشاورزی داده محور، برای تهیه اطلاعات نیاز به سنسور و پهپادها دارد، که از جمله این اطلاعات می توان به مکان حیوان، درجه حرارت خاک و محیط، رطوبت و مواد مغذی اشاره کرد.

تحقیقات چاندرا در زمینه تصاویر هوایی با هواپیماهای بدون سرنشین بر روی چراگاهی در امریکا انجام شده، تا اطلاعاتی درباره چگونگی وصعیت گاوها و میزان چرای آن ها در مراتع به دست آورد.

وی گفت: "از موانع پیشرفت تکنولوژی ، هزینه سنسور است. تحقیقات بر روی مزارع کشاورزی در ایالات متحده نشان داد که کشاورزی دقیق باعث بهبود بازده و برگشت سرمایه شد ، اما این در حالی است که هزینه سنسور ها زیاد است به طوری که هزینه پنج سنسور 8000 دلار آمریکا است."

این محقق افزود: "این میزان مبلغ، برای کشاورزان امکان پذیر نیست چراکه کشاورزان سرمایه زیادی ندارند و چنانچه هزینه سنسور کاهش یابد می تواند کشاورزی دقیق به سود کشاورزان در سراسر جهان باشد."

تیم چاندرا یافتند که برای کم کردن شکاف دیجیتالی روستایی (هند) در بخش دسترسی بی سیم آن ها می توانند از باندهای تلویزیون مانند VHF و UHF که استفاده نشده ، بهره ببرند به طوری که کشاورزان می تواند به اینترنت وصل شوند.

چاندرا گفت: "پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی در مزارع آغاز شده وطی 10 سال آینده بیشتر هم می شود. هوش مصنوعی به کشاورزان امکان می دهد تا پیش بینی های داده محور از جمله بهترین زمان برای کاشت بذر، اعمال کود و بهترین تغذیه برای دام را انجام دهند."پ

پیش بینی آب و هوا می تواند در میزان ذخیره آب برای آبیاری محصولات کشاورزی و مراتع ، استفاده از کود تاثیر گذار باشد. همچنین کشاورزان با گرفتن تصاویر آفات و استفاده از هوش مصنوعی می توانند به تجزیه و تحلیل بهترین آفت کش برای کنترل آفات بپردازند. همچنین تحقیقات در باره طولانی کردن عمر باتری های پهپادها می تواند به افزایش پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین و کشاورزی دقیق کمک کند.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- در زمینه پیشرفت هادر حوزه فناوری دیجیتالی است که می تواند فرصت هایی برای علوم و جوامع استرالیا و نیوزیلند به همراه داشته باشد و از جمله اهداف این کنفرانس ، اولویت های تحقیقاتی در حال حاضر و روند ظهور آن ها، بهره بردن از از تجارب مناطق دیگر ، به اشتراک گذاری نتایج پیشرفت ها و پروژه ها است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید