Iranian Agriculture News Agency

مطالعات نشان می‌دهد:

زندگی در محیط‌های سرسبز، باعث طول عمر می‌شود/ اعلام جزئیات یافته‌های مطالعه درباره زنان

تحقیق جدیدی که در ایالات متحده انجام شده نشان می‌دهد زندگی در فضاهای سرسبز یا نزدیکی این فضاها می‌تواند در بهبود سلامت ذهنی زنان کمک کند.

زندگی در محیط‌های سرسبز، باعث طول عمر می‌شود/ اعلام جزئیات یافته‌های مطالعه درباره زنان



تحقیق جدیدی که در ایالات متحده انجام شده نشان می‌دهد زندگی در فضاهای سرسبز یا نزدیکی این فضاها می‌تواند در بهبود سلامت ذهنی زنان کمک کند.

به گزارش ایانا به نقل از سی‌ان‌ان، دانشمندان دانشگاه هاروارد در آمریکا، بیش از 180 هزار زن را در یک تحقیق ملی از نظر عوامل خطر بیماری‌های مهم مزمن بین سال‌های 2000 تا 2008 میلادی تحت آزمایش قرار دادند.

آن ها عوامل مهلک را با میزان سرسبزی و تعداد درختان در اطراف محیط زندگی زنان مقایسه کردند و دریافتند میزان مرگ و میر در بین زنانی که در محیط‌های سرسبزتر زندگی می‌کنند نسبت به زنانی که در مناطق کمتر سرسبز زندگی می‌کنند، 12 درصد کمتر است. میزان سرسبزی به‌وسیله تصاویر ماهواره ای از فصول و سال‌های مختلف اندازه‌گیری شد.

پیتر جیمز، نویسنده این تحقیق و محقق دانشگاه هاروارد می‌گوید: "از اینکه شاهد 12 درصد مرگ و میر کمتر زنان بودیم شگفت‌زده شدیم. ما پیش از این می‌دانستیم که سرسبزی محیط می‌تواند تأثیر نامطلوب تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد؛ مطالعه‌ای که انجام دادیم، تأثیرات بالقوه مثبت سرسبزی را روی سلامت هم به اثبات می‌رساند."

تیم تحقیقاتی معتقدند که اگر همین تحقیق در مورد مردان انجام شود، نتایج مشابهی به دست خواهد آمد.

سرسبزی چگونه می‌تواند عمر را طولانی کند؟

دانشمندان با مطالعه دلایل مرگ و میر در بین شرکت‌کنندگان در تحقیق، دریافتند که زنانی که در محیط‌های سرسبزتر زندگی می‌کردند در مقایسه با زنانی که در محیط‌های کمتر سبز زندگی می‌کردند، 41 درصد کمتر به خاطر بیماری‌های کلیوی، 34 درصد کمتر به خاطر بیماری‌های تنفسی و 13 درصد کمتر به خاطر سرطان جان خود را از دست دادند.

این مطالعه نشان می‌دهد که چندین عامل از جمله بهبود سلامت ذهنی در کاهش میزان مرگ و میر این زنان مؤثر بوده است. سطح افسردگی در بین این شرکت‌کنندگان اندازه‌گیری شد و برآورد می‌شود که سرسبزی محیط، 30 درصد در کاهش افسردگی نقش داشته است. همچنین بنا بر این تحقیق، افزایش فرصت‌های تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های فیزیکی و قرار گرفتن در معرض آلودگی کمتر هوا نیز می تواند نقش مهمی در افزایش طول عمر داشته باشد.

آقای جیمز می‌گوید: "میزان فراوان سلامت روانی در بین افرادی که در محیط‌های سرسبز زندگی می‌کردند، ما را شگفت‌زده کرد." وی می‌افزاید: هرچند پیش از این، تحقیقات زیادی درباره تأثیرات سرسبزی بر سلامت افراد انجام شده است اما این نخستین مطالعه، در سطح ملی است که ارتباط بین محیط زیست سرسبز را با میزان مرگ و میر در طی مدت چندین سال بررسی کرده است."

این تیم مطالعاتی، ملاک‌های اجتماعی - اقتصادی و عوامل خطر سلامت فردی همچون سیگار کشیدن را در این پژوهش مد نظر قرار داده‌اند. آقای جیمز می‌گوید: نتایج این تحقیق بدان معنا نیست که افراد باید محل زندگی خود در شهرها را ترک کنند و به روستاها بروند بلکه به‌نظر می‌رسد هرگونه سرسبز کردن محیط زیست می‌تواند باعث کاهش میزان مرگ و میر شود. حدود 84 درصد از شرکت‌کنندگان در تحقیق در مناطق شهری زندگی می‌کنند و ما قصد نداریم به آنها بگوییم نزدیک پارک‌ها زندگی کنید. نتایج تحقیق به سیاستگزاران و معماران و طراحان فضاهای شهری کمک می‌کند که محیط‌های سالم‌تری را برای شهروندان طراحی کنند.

این تحقیق سند دیگری است که ارتباط بین طبیعت و ارتقای سلامت انسان‌ها را به اثبات می‌رساند./


ترجمه: محسن حدادی

L-960206-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید