Iranian Agriculture News Agency

بزرگ‌ترین کشتارگاه مکانیزه جنوب استان تهران در ری کلنگ‌زنی شد

کلنگ احداث بزرگ‌ترین کشتارگاه مکانیزه و مدرن صنعتی جنوب استان تهران واقع در بخش قلعه نو روستای قمی‌آباد شهر ری بر زمین زده شد.

بزرگ‌ترین کشتارگاه مکانیزه جنوب استان تهران در ری کلنگ‌زنی شد

کلنگ احداث بزرگ‌ترین کشتارگاه مکانیزه و مدرن صنعتی جنوب استان تهران واقع در بخش قلعه نو روستای قمی‌آباد شهر ری بر زمین زده شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، بزرگترین کشتارگاه مکانیزه و مدرن صنعتی جنوب شرق استان تهران با حضور علی اشرف منصوری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، برائی نژاد رییس دامپزشکی استان تهران ، جمالی پور فرماندار شهر ری ، حجت الاسلام مرتضوی امام جمعه قلعه نو کلنگ زنی شد.

این کشتارگاه مکانیزه دارای بخش های سردخانه نگهداری 500 تنی، تونل انجماد، سالن های بیش سرد کن، سالن های کشتار، میدان دام کشتاری شامل بخش قرنطینه، میدان نگهداری دام، سیستم تصفیه بیولوژیک آب، سالن های تولید آلایش های خوراکی و غیره خوراکی و واحد تبدیل ضایعات و تهیه خوراک طیور است که با اعتبار 180 میلیارد ریال در طول یک سال ساخته خواهد شد.

کشتارگاه بزرگ جنوب استان تهران و شهرستان ری ظرفیت کشتار روزانه 1 هزار راس دام سبک(گوسفند و بز)، 100 راس دام سنگین(گاو) و ظرفیت قطعه بندی و بسته بندی روزانه 50 تن گوشت قرمز را خواهد داشت.

همچنین با راه اندازی این واحد تولیدی امکان اشتغال زایی بیش از 300 نفر مستقیم و 200 نفر غیر مستقیم مهیا خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه کشتارگاه های صنعتی جزو طرح های ملی هستند که در اقتصاد شهرها و کشور تاثیر بسزایی دارند گفت: این کشتارگاه ها یکی از حلقه های زنجیره تولیدات دامی کشور هستند که می توانند در کاهش هزینه های تولید بسیار موثر باشند.

علی اشرف منصوری یکی از برنامه های مهم جهاد کشاورزی استان تهران در حوزه اقتصاد مقاومتی را افزایش تولید و کاهش هزینه های آن برشمرد و عنوان داشت: جهاد کشاورزی استان تهران از هرگونه طرحی در صنعت دامپروری و طیور که موجب کاهش ضریب تبدیل و افزایش سطح پوشش و خدمات بهداشتی شود حمایت جدی می کند.

وی در ادامه به رشد بالای 4 درصدی تراز تجاری بخش کشاورز در سه سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: صنعت کشاورزی دارای ظرفیت بالایی در تولید، اشتغال پایدار و سودافزایی است که باید از فرصت های آن به خوبی استفاده کرد.

منصوری با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی استان تهران در جهت توسعه کشاورزی و دامداری طرح های زیادی را در سال جاری دنبال می کند خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین طرح های این اداره با توجه به کمبود منابع آب های سطحی و زیرزمینی بخصوص در شهرستان ری توسعه واحدهای گلخانه ای است.

وی اضافه کرد: کشت گلخانه ای در مقایسه با کشت باز تا 10 برابر در مصرف آب بهره وری دارد و تا 10 برابر تولیدات کشاورزی را افزایش می دهد و همچنین باعث اشتغال پایدار تعداد زیادی از جوانان می شود.

منصوری با بیان اینکه توسعه سیستم های آبیاری مکانیزه یکی از راهبردهای اساسی جهاد کشاورزی استان تهران در جهت جلوگیری از برداشت های آب زیرزمینی است یادآور شد: سال گذشته 10 هزار هکتار از اراضی زیر کشت استان تهران به سیستم های آبیاری مکانیزه مجهز شدند و در سال جاری نیز 10 هزار هکتار از اراضی استان تهران هدف گذاری شده اند.

وی ادامه داد: توسعه مکانیزه کردن کشاورزی، راه اندازی واحد های راکد و کاهش تلفات دامداری ها و مرغداری ها از دیگر برنامه های جهاد کشاروزی استان تهران در سال 96 است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید