Iranian Agriculture News Agency

با وجود گذشت فقط پنج روز از صدور بیانیه جنجالی روز زمین از سوی ترامپ رخ داد:

تیشه ترامپ به ریشه منابع طبیعی آمریکا/ قانون آب پاک هم در آستانه لغو از سوی رئیس جمهوری آمریکا

دونالد ترامپ یکی دیگر از تصمیم‌های خطرناک خود را گرفته است؛ او این‌بار به منابع طبیعی آمریکا تاخت و به‌زودی درباره قانونی که آب آشامیدنی حدود 120 میلیون آمریکایی و گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری را حفاظت می‌کند نیز تصمیم پرمخاطره تازه‌ای اتخاذ خواهد کرد.

تیشه ترامپ به ریشه منابع طبیعی آمریکا/ قانون آب پاک هم در آستانه لغو از سوی رئیس جمهوری آمریکا

خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) - علیرضا صفاخو:

دونالد ترامپ همچنان طبق پیش‌بینی‌هایی که از خصوصیات رفتاری او در فعالیت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری انتظار می‌رفت، یکی دیگر از تصمیم‌های خطرناک خود را گرفت؛ او این‌بار به منابع طبیعی آمریکا تاخت و با رأیی تازه تیشه به ریشه منابع طبیعی این کشور زد.

درست به فاصله یک روز از مخابره جنجال لبنی بین آمریکا و کانادا، خبرگزاری فرانسه، گزارش داد که ترامپ پس از دادن سیگنال‌هایی برای خروج آمریکا از پیمان آب و هوایی پاریس، این بار یک قانون قدیمی را لغو کرد تا تقریباً تیشه‌ها به ریشه‌های منابع طبیعی بسیار گسترده ایالات متحده آمریکا نزدیک شوند.

ترامپ قانونی را که بیش از سه دهه توسط سه رئیس جمهوری پیشین آمریکا تمدید شده را لغو کرد؛ قانونی که دولت فدرال و مرکزی آمریکا را حامی منابع طبیعی نشان می‌داد. حالا با لغو این قانون که پیشینه آن به سال ۱۹۰۶ میلادی باز می‌گردد، حمایت دولت فدرال از منابع طبیعی قطع شده و ایالت‌ها هرکدام هرطور خواستند می‌توانند با منابع خود برخورد کنند؛ کارشناسان در مورد شروع حفاری‌ها و تخریب منابع طبیعی ایالت‌های آمریکا هشدار می‌دهند.

این تصمیم در حالی از سوی ترامپ اتخاذ شده است که شبکه خبری آنلاین هافینگتون پست در شماره روز شنبه این هفته خود در مقاله‌ای با عنوان "بیانیه ترامپ در روز زمین شرم‌آور است"، نوشت: "پرزیدنت دونالد ترامپ بیانیه‌ای به مناسبت روز زمین منتشر کرده که در آن بیانیه دم از حفظ محیط زیست می‌زند؛ این در حالی است که وی در ماه های نخست آغاز به کار دولتش دقیقاً بر خلاف آنچه [در این بیانیه] می‌گوید، عمل کرده است."

ترامپ روز شنبه در بیانیه‌ای گفته بود: کشور ما سرشار از منابع طبیعی فراوان و زیبایی الهام‌بخشی است. آمریکایی‌ها به‌درستی شکرگزار این موهبت‌های الهی هستند و وظیفه دارند تا از آنها برای نسل‌های آینده حفاظت کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: "دولت من به حفظ هوا و آب پاک، حفاظت از جنگل‌هایمان، رودخانه‌هایمان و فضاهای بازمان و حفاظت از گونه‌های در معرض خطر، متعهد است.

هافینگتون پست نوشت: ترامپ که ادعا کرده است، [موضوع] تغییرات آب و هوایی فریبی است که چینی‌ها اختراع کرده‌اند، چندین شکاک به تغییرات آب و هوایی را در کابینه خود منصوب کرده است. اسکات پروئیت، رئیس آژانس حفاظت از محیط زیست یکی از این شکاکان است که زمانی که دادستان اوکلاهما بود، بیش از 10 بار از این آژانس شکایت کرده بود.

هافینگتون پست افزود: ریک پِری نیز که اکنون وزیر انرژی آمریکا است، در سال 2012 گفته بود خواهان ابطال وزارتخانه‌ای است که ترامپ وی را در آن منصوب کند (پِری اکنون به خاطر حرفی که زده بود اظهار پشیمانی می‌کند).

هافینگتون پست نوشت: ترامپ در 100 روز نخست ریاست جمهوری‌اش به سمت نابودی محیط زیست خیز برداشته است.

این شبکه خبری نوشت، ترامپ در روزهای نخست ریاست جمهوری اش قانونی را لغو کرد که از (عملیات استخراج معدن از) رودها حفاظت می‌کند.

بر اساس آنچه هافینگتون پست مخابره کرده است، قانون دیگری که ترامپ تصمیم دارد آن را لغو کند، مربوط به آب پاک است که از دو میلیون مایل رود و 20 میلیون هکتار از زمین‌های مرطوب حفاظت می‌کند.

کارشناسان بر این باورند، ابطال قانون مذکور آب آشامیدنی حدود 120 میلیون آمریکایی و گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری را در معرض خطر قرار می‌دهد./

S-960207-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید