Iranian Agriculture News Agency

گزارش Ken Research نشان می دهد

بررسی بازار مکانیزاسیون کشاورزی و تجهیزات کشاورزی مصر

پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی مصر برای سال 2021، 573.7 میلیارد دلارامریکا باشد، در حالی که تولید ناخالص داخلی (براساس شاخص برابری قدرت خرید: Purchasing Power Parity:PPP ( انتظار می رود به 1،281.9 میلیارد دلارامریکا برسد. تغییرات در حوزه نیروی کار، بهبود محیط اعتباری، حمایت دولت از مکانیزاسیون کشاورزی و تقاضا برای جایگزین تجهیزات پبشرفته، انتظار می رود رشد تجهیزات کشاورزی در مصردور از انتظار نباشد.

بررسی بازار مکانیزاسیون کشاورزی و تجهیزات کشاورزی مصر

پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی مصر برای سال 2021، 573.7 میلیارد دلارامریکا باشد، در حالی که تولید ناخالص داخلی (براساس شاخص برابری قدرت خرید: Purchasing Power Parity : PPP ( انتظار می رود به 1،281.9 میلیارد دلارامریکا برسد. تغییرات در حوزه نیروی کار، بهبود محیط اعتباری، حمایت دولت از مکانیزاسیون کشاورزی و تقاضا برای جایگزین تجهیزات پبشرفته، انتظار می رود رشد تجهیزات کشاورزی در مصردور از انتظار نباشد.

به گزارش ایانا از وب سایت kenresearch.wordpress ، Ken Research (1) براساس تازه ترین گزارشی با عنوان " چشم انداز بازار ماشین آلات کشاورزی مصر تا 2021 - تحکیم منابع مزارع کوچک و بهبود شرایط اعتباری برای تقویت رشد آینده" به تجزیه و تحلیل جامعی از بازار ماشین آلات کشاورزی در مصر پرداخته است.

این درحالی است سیاست های نظارتی، سیاست های واردات، صدور گواهینامه و استانداردها ، یارانه ها و گزینه های تامین مالی در مقررات دولتی در نظر گرفته شده است.

به طور کلی بازار ماشین آلات کشاورزی در مصر به سمت یک نرخ مثبت رشد در طول دوره 2017-2021 پیش می رود. به طوری که انتظار می رود روند افزایش تقاضا برای تراکتور با قدرت بالا در آینده هم ادامه داشته باشد. همچنین این گزارش نشان می دهد، سطح کشاورزی فشرده (2) و گسترده (3) مورد استفاده توسط کشاورزان به طور مستقیم وابسته به اندازه زمین، قیمت ماشین آلات کشاورزی، هزینه های کارگری و میزان امکانات آبیاری است. در بخش شمالی مصر اندازه مزارع کوچک و کمبود امکانات آبیاری کارآمد وجود دارد. در حالی که هزینه اجاره ماشین آلات کشاورزی ارزان است، هزینه های نیروی کار در این منطقه به دلیل کشاورزی گسترده در اغلب مناطق، پایین تر است. در مقابل، مناطق جنوبی مصر که مزارع بسیار بزرگ (چندین هکتاری) که توسط اعراب کشورهای همسایه راه اندازی شده اند، ترجیح می دهند از ماشین آلات با قدرت بالا برای اطمینان از کارایی بالاتر و بهره وری بیشتر استفاده کنند.

مزارع بخش مرکزی و جنوبی مصر به شرکت های بزرگ کشاورزی و دولت تعلق دارد و در دسترس بودن امکانات آبیاری همراه با باروری بالا خاک باعث بهره وری بالاتر زمین در این مناطق شده است. در حالی که منابع در مزارع شمال مصر نسبتا کم است، این مزارع به طور عمده به کشاورزان کوچک، در نزدیکی منطقه دلتا و اطراف رود نیل تعلق دارد. هزینه، اندازه زمین و ویژگی و قابلیت خاک از مهم ترین پارامترهایی است که کشاورزان قبل از خرید ماشین آلات کشاورزی، به خصوص تراکتور مزرعه در نظر می گیرند. عوامل مهم دیگر عبارتند از: نوع محصول کشت، خدمات پس از فروش و در دسترس بودن منابع اعتباری .

وجود منابع و سرمایه کم در میان کشاورزان کوچک در سراسر مصر ، آن ها را از خرید ماشین آلات جدید منع می کند. این گزارش پیش بینی کرده که شرکت های محلی تقاضای خود را برای خرید ماشین های درو به منظور اجاره به کشاورزان افزایش دهند. از این رو، تولید کنندگان و فروشندگان تراکتورهای کشاورزی منتظر مقید کردن بانک ها و موسسات مالی برای ارائه اعتبارات ارزان به کشاورزان هستندبه طوری که آن ها بتوانند ماشین آلات جدید را خریداری کنند.

"با توجه به تحقیقات تحلیلگر حوزه مکانیزاسیون در Ken Research ، منطقه عمده ای که در آن تولید کنندگان ماشین آلات کشاورزی در آن جا متمرکز باشند و به اجاره سفارشات بازار بپردازند، وجود ندارد . تولید کنندگان باید به معرفی ماشین آلات کشاورزی کوچک مطابق با بودجه و نیاز کشاورزان اقدام کنند. علاوه بر این، بازیکنان جدید و موجود باید به راه اندازی کارخانه تولیدی خود در درون محدوده داخلی و گسترش شبکه فروش خود با راه اندازی دفاتر نمایندگی در مجاورت مناطق کشاورزی اقدام کنند. "

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- گزارشاتی درباره صنعت / بازار در زمینه های ارزیابی بازار، تجزیه و تحلیل ، رقابت، چشم انداز آینده و توصیه تحلیلگران ارایه می دهد و در Gurgaon هند واقع است .

2- intensive agriculture : نوعی از روش کشاورزی با سطوح بالاتری از نهاد ه ها و خروجی در واحد سطح زمین های کشاورزی را گویند.

3- extensive agriculture :نوعی کشاورزی که در آن به‌طور نسبی کارگر و سرمایه کسی به‌ازاء هر واحد سطح به‌کار گرفته می‌شود و در این روش ماشین آلات (مکانیزاسیون) تا حد زیادی جای نیروی انسانی را گرفته و معمولاً سطح وسیعی را شامل می‌شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید