Iranian Agriculture News Agency

انجمن خاک هشدار داد:

محصولات آرایشی تقلبی به نام ارگانیک در بازار اروپا/ برچسب محصولات آرایشی، مصرف‌کنندگان را گمراه می‌کند/ اقدام تولیدگنندگان مسئول به ارائه استاندارد در محصولات ارگانیک آرایشی

انجمن خاک (Soil Association) هشدار می‌دهد، بسیاری از برندها در حالی از واژه ارگانیک روی برچسب محصولات شان استفاده می‌کنند که این چنین محصولات گواهی ارگانیک ندارند.

محصولات آرایشی تقلبی به نام ارگانیک در بازار اروپا/ برچسب محصولات آرایشی، مصرف‌کنندگان را گمراه می‌کند/ اقدام تولیدگنندگان مسئول به ارائه استاندارد در محصولات ارگانیک آرایشی

انجمن خاک (Soil Association) هشدار می‌دهد، بسیاری از برندها در حالی از واژه ارگانیک روی برچسب محصولات شان استفاده می‌کنند که این چنین محصولات گواهی ارگانیک ندارند.

به گزارش ایانا از گاردین، سازندگان بسیاری از محصولات آرایشی "ارگانیک" به برچسب گذاری ای که دارای معنی روشنی نیستند و باعث گمراه شدن مشتریان می شوند، اقدام می کنند، بر اساس یک نظرسنجی جدید ، 76 درصد از مصرف کنندگان به این گمراهی و سردرگمی اعتراف کرده اند.

با توجه به گزارش اخیر بازار انجمن خاک، خرید و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی، بیش از 20 درصد در سال 2016 افزایش یافته است، همچنین در حال حاضر، بازار انگلستان ارزشی حدود 61.2 میلیون پوند را در این زمینه تجربه می کند.

انجمن خاک هشدار می دهد، صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی، سرمایه را به بازاریابی محصولات به اصطلاح "سبز" اما تقلبی، به جای خرج کردن درزمینه مواد سازگار با محیط زیست و محصولات عاری از سم که به پوست ضرر نمی رساند، اختصاص می دهد.

خلاف مواد غذایی ارگانیک، که باید به مقررات سختگیرانه اتحادیه اروپا پایبند باشند، هیچ استاندارد قانونی برای استفاده از شرایط ارگانیک یا طبیعی بر روی محصولات زیبایی وجود ندارد. در عمل، هر برند تجاری یا محصول زیبایی را می توان به عنوان طبیعی و یا برچسب ارگانیک ارایه کرد، حتی اگر حاوی هیچ ماده ارگانیک یا طبیعی نباشد .

در رویارویی با فقدان قانون در این زمینه، سازمان های تخصصی یک سری استانداردهای شفاف، مستقل، داوطلبانه برای تشویق استفاده مسئولانه از اصطلاح "ارگانیک" ، ایجاد کرده اند. Cosmos و NaTrue دو نمونه از این موارد هستند، که با استاندارد NSF-ANSI از ایالات متحده در برخی از محصولات در انگلستان دیده می شوند.

Peter Melchett ، مدیر سیاست انجمن خاک گفت: " برچسب های محصولات ، با واژگان گمرا ه کننده باعث سردرگمی مشتریان می شوند. تحقیقات ما نشان می دهد که برای مصرف کنندگان بسیار دشوار است تا بتوانند یک انتخاب درستی هنگام خرید داشته باشند."

در راستای حمایت از کمپین Soil Association's Campaign for Clarity - که هدف اش ، به حدف ادعای سبزشویی (1) در صنعت زیبایی است- تحقیقات جدید نشان می دهد که 72 درصد از مردم معتقدند اعتمادشان را نسبت به برندی که ادعای نادرست مبنی بر ارگانیک بودن محصولات اش می کند، از دست می دهند.

انجمن خاک به تازگی جدولی منتشر کرده که نشان دهنده گروهی از مارک ها و محصولات زیبایی در بازار است که با برچسب گذاری نادرست، ادعای ارگانیک بودن محصول را کرده اند. این موضوع شامل برندهای تجاری است که واژه "آلی" در برچسب ها قرار داده اند، در صورتی که محصولات ارگانیک نیستند.

Vyvyan Howard ، استاد بازنشسته از مرکز علوم زیستی مولکولی دانشگاه اولستر، کسی که مواد تشکیل دهنده را ارزیابی می کند، گفت: "من در محصولاتی که با برچسب گمراه کننده ادعای ارگانیک بودن می کنند، موادی یافتم که سرطانزا بودند. محصولات ارگانیک اصل به طور مستقل تایید شده اند و من از مصرف کنندگان می خواهم که این چنین محصولات را انتخاب کنند. "

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- greenwashing : سبزشویی یک ادعای بی پایه یا گمراه کننده در مورد زیست محیطی بودن (ارگانیک) محصول، خدمات، فن آوری و یا فعالیت شرکت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید