Iranian Agriculture News Agency

نگاهی به بازار عسل چین

ظرفیت بازار عسل چین رو به رشد است/ مردم چین به عسل‌های تولید داخل اعتماد ندارند

مصرف داخلی عسل در چین آن اندازه افزایش یافته که این کشور را در رتبه نخست جهان جای داده است.

ظرفیت بازار عسل چین رو به رشد است/ مردم چین به عسل‌های تولید داخل اعتماد ندارند

مصرف داخلی عسل در چین آن اندازه افزایش یافته که این کشور را در رتبه نخست جهان جای داده است.

به گزارش ایانا از وبسایت chinaagtradefair چین بزرگترین کشور جهان در زمینه پرورش زنبور، تولید عسل و صادرات آن است، سرزمین پهناور چین، با دارا بودن منابع شهد غنی، جمعیت زیاد، همراه با بهبود استاندارد های زنگی مردم ، پتانسیل عسل بازار داخلی اش در وضعیت خوبی قرار دارد.

بنا به گزارش اداره ملی آمار، تولید عسل چین در طی 10 سال با افزایش رو به رو بوده که این موضوع روی گسترش و پتانسیل بازار داخلی تاثیر داشته و باعث شده تا در سال های اخیر، سهم بازار داخلی رو به افزایش باشد.

به دلیل عرضه برخی محصولات عسل تقلبی در چین، مردم چین عسل وارداتی را ترجیح می دهند و کسانی که عسل وارد می کنند به آسانی می توانند این محصول را در بازار چین به فروش برسانند. بر اساس برآوردها چین در سال های 2013، چهار میلیون 856 هزار و 713 کیلو، در سال 2014 پنج میلیون و 791 هزارو 684 کیلو، در سال 2015 شش میلیون و 517 هزار و 661 کیلو و در سال 2016 شش میلیون و 31 هزارو 955 کیلو گرم عسل وارد کرده است.

عسل وارداتی از کشورهای نیوزیلند (مانوکا)، استرالیا، آلمان، تایلند، فرانسه، روسیه، مالزی، شیلی، ایتالیا، پرتغال، سوئیس، بریتانیا، اسپانیا، کانادا، یونان، تایوان منطقه، قرقیزستان، برزیل، دانمارک، مکزیک ، مجارستان، لهستان وارد می شود.

این در حالی است که با بهبود زندگی مردم و افزایش آگاهی درباره مراقبت های بهداشتی ، عسل به عنوان ماده غذایی طبیعی، همراه با مواد مغذی غنی برای پاسخگویی به نیازهای گروه های مختلف مصرف کننده، نزد افراد پذیرفته شده است. با توجه به گزارش ده سال گذشته درباره متوسط ​​نرخ رشد سالانه تولیدات زنبور عسل تخمین زده می شود که در ده سال آینده، سرانه مصرف سالانه عسل چین دو برابر شود.

نمایشگاه جهانی عسل و زنبور عسل ( 2017 World Honey & Bee Products Show ) 25 تا 28 سپتامبر، به مدت چهار روز در پکن، چین برگزار می شود.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید