Iranian Agriculture News Agency

در نشست مشترک کارگروه جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد ایران صورت گرفت:

بررسی تأیید صلاحیت آزمایشگاه‌ها، لوازم و تجهیزات آبیاری، تجهیزات پرورش دام و طیور و محصولات ارگانیک

در نشست کارگروه تأیید صلاحیت تفاهم‌نامه استاندارد، تأیید صلاحیت آزمایشگاه‌ها، لوازم و تجهیزات آبیاری، تجهیزات مورد استفاده در پرورش دام و طیور، محصولات ارگانیک و مراحل دریافت گواهی‌نامه طبق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی تأیید صلاحیت آزمایشگاه‌ها، لوازم و تجهیزات آبیاری، تجهیزات پرورش دام و طیور و محصولات ارگانیک

نشست تعامل همکاری‌های مشترک کارگروه تأیید صلاحیت در اجرای تفاهم‌نامه وزارت جهاد کشاورزی با سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در نشست کارگروه تأیید صلاحیت تفاهم نامه استاندارد، تأیید صلاحیت آزمایشگاه ها، لوازم و تجهیزات آبیاری، تجهیزات مورد استفاده در پرورش دام و طیور، محصولات ارگانیک و مراحل دریافت گواهی نامه طبق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش، در ابتدای نشست دکتر دانشیان نماینده کارگروه تأیید صلاحیت فعالیت های صورت گرفته در خصوص دریافت عناوین مورد نیاز تأیید صلاحیت از معاونت ها و مراکز و همچنین شناسایی شرکت های بازرسی گواهی دهنده معتبر را تشریح کرد.

خانم دکتر بنی اعمام نیز در این نشست فرآیند دریافت گواهی تأیید صلاحیت از سازمان ملی استاندارد ایران و مفاد تفاهم نامه در خصوص تعهد سازمان ملی استاندارد ایران مبنی بر اخذ صدور تأیید صلاحیت برای آزمایشگاه ها و بررسی و تایید صلاحیت شرکت های بازرسی پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی به سازمان و همکاری با متخصصان این وزارتخانه در امر تایید صلاحیت شرکت های بازرسی مرتبط با تفاهم نامه را برشمرد.

دکتر خاکی فیروز نماینده کارگروه و رئیس مرکز ملی تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این نشست فرآیند دریافت تأیید صلاحیت را فرآیندی دقیق اعلام کرد و گفت: این فرایند باید از طریق کنترل و ارزیابی صلاحیت‌های فنی، مهارت، تجربه و مطابق با موازین مورد تایید سازمان و طبق شعار 2002 سازمان بین‌المللی استاندارد ( ISO ) "یک استاندارد، یک آزمون، مورد پذیرش در همه جا" باشد .

گفتنی است در این نشست علاوه بر نماینده کارگروه و مدیر کل دفتر منابع انسانی این سازمان، رئیس مرکز ملی تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران، نمایندگان معاونت ها، مؤسسات و مراکز تابعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی حضور داشتند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید