Iranian Agriculture News Agency

استاندار قزوین:

افزایش صادرات محصولات در قزوین نشان حمایت از تولید است

استاندار قزوین گفت: در سال گذشته 675 میلیون دلار کالا از استان به خارج صادر شده که نشان حمایت دولت از تولید داخلی است.

افزایش صادرات محصولات در قزوین نشان حمایت از تولید است

استاندار قزوین گفت: در سال گذشته 675 میلیون دلار کالا از استان به خارج صادر شده که نشان حمایت دولت از تولید داخلی است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فریدون همتی در نشست هم اندیشی با تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان قزوین که با حضور علی اکبر متقی فرد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و معاونین و مدیران و تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی در مجموعه باغستان سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد با بیان این مطلب افزود: صادرات محصولات به خارج در نتیجه انجام کارها و عملیات پیچیده ای است که بدون تعامل و همکاری دولت، بخش خصوصی و تلاش تولید کنندگان و بهره برداران امکانپذیر نخواهد بود .

استاندار قزوین در ادامه به ظرفیت های بخش کشاورزی اتسان قزوین در صادرات مواد پروتئینی و دامی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته ظرفیت های بهره وری در بخش کشاورزی بشیار روشن بود و امسال نیز در راستای نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال که یکی ازمحورهای اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال در رهگذر صادرات است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته برای اولین بار صادرات کالاهای غیر نفتی کشور از میزان واردات بیشتر بود که باید در سال جاری نیز با برنامه ریزی مناسب به هدف گذاری یک میلیارد دلار صادرات در استان قزوین برسیم .

استاندار قزوین با اشاره به نقش و اهمیت صادرات درتوسعه اقتصادی کشور گفت: تولید و اشتغال در نتیجه صادرات محقق می شود و باید تولید صادرات محور را الگوی خود قرار دهیم تا به رشد و توسعه برسیم .

همتی تصریح کرد: کشور ر برای پیشرفت اقتصادی باید موانع پیش رو در حوزه بین المللی از میان بردارد و در شرایطی که کشور با موانعی در ورود کالا از خارج و صدور کالای داخلی متاثر از تحریم ها وجود داشت، بازار داخلی نیز ظرفیت پاسخگویی به تولید را نداشت.

وی یاد آور شد: در کنار شرایط تحریم، در گذشته منابع بانک های کشور نیز که تحت عنوان طرح های زودبازده از دست رفت و برنگشت، بانک ها را مجبور کرد پا به پای تورم40 درصدی، نرخ سپرده گذاری را افزایش و از این سپرده با سود بالا به تولید کننده بدهند و در این وضعیت طبیعی بود که تولید کالا از مزیت رقابتی خارج شود.

همتی ادامه داد: در چنین شرایط پیچیده ای با استفاده از بازار بین المللی راه تولید و صادرات باز شد بنابراین باید برای افزایش تولید و صادرات تمام الزامات آن را فراهم کنیم .

استاندار قزوین در ادامه از پیگیری و حل مشکلات و موانع تولیدکنندگان بخش کشاورزی در حوزه های سرمایه در گردش ارزان قیمت، مشکلات بیمه ای و مالیات خبر داد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید