Iranian Agriculture News Agency

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی خبر داد:

60 درصد واکسن‌های طیور کشور وارداتی است/ برنامه‌ای برای خصوصی‌سازی مؤسسه رازی نداریم

رئیس مؤسسه واکسن و سرم سازی رازی گفت: با توجه به اینکه 60 درصد واکسن های طیور کشور وارداتی است، حمایت از شرکت های دانش بنیان، برای جلوگیری از واردات این نوع واکسن ها می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

60 درصد واکسن‌های طیور کشور وارداتی است/ برنامه‌ای برای خصوصی‌سازی مؤسسه رازی نداریم

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: سرمایه داران بخش خصوصی، دانش آموختگان رشته های مختلف از جمله بیولوژیک و نیز تجربه نزدیک به یک قرن مؤسسه رازی، ظرفیت هایی است که باید در جهت توسعه صنعت تولید مواد بیولوژیک به ویژه واکسن در کشور به کار گرفته شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر مسعود هاشم نیا در دیدار با اعضای هیئت علمی این مؤسسه، اظهار داشت : امید است با همکاری و انسجام تمامی کارکنان مؤسسه رازی و اعضای هیئت علمی، اقدامات مناسبی برای حرکت رو به جلو و رسیدن به اهداف مؤسسه انجام دهیم .

وی با بیان اینکه اگر مجموعه مؤسسه برای اجرایی شدن این اهداف در کنار هم نباشند، راه به جایی نخواهیم برد، افزود: اعضای هیئت علمی از مهم ترین حوزه های مؤسسه محسوب می شوند؛ زیرا عملکرد آن ها به نوعی آبروی علمی مؤسسه رازی است .

رئیس مؤسسه رازی با تاکید بر لزوم ارتباط دوسویه میان اعضای هیئت علمی با ریاست و معاونت های این مؤسسه خاطرنشان کرد: با انتقاد و پیشنهادها در حوزه مسائل مهم باید در راستای پیگیری و رفع مشکلات مؤسسه اقدام کرده، برای رسیدن به اهداف متعالی مؤسسه تلاش کنیم .

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات متعدد برای تبیین برنامه ریزی ها و اهداف مؤسسه با اعضای هیئت علمی می تواند در راستای موفقیت هرچه بیشتر مؤسسه تاثیر بسزایی داشته باشد، گفت: توسعه صنعت واکسن سازی در کشور بر پایه فعالیت های مؤسسه رازی و مشارکت شرکت های دانش بنیان قابل اجراست .

دکتر هاشم زاده با تأکید بر اینکه برنامه ای برای خصوصی سازی مؤسسه رازی نداریم، اضافه کرد: سرمایه داران بخش خصوصی، دانش آموختگان رشته های مختلف مانند بیولوژیک و نیز تجربه نزدیک به یک قرن مؤسسه رازی، ظرفیت هایی است که باید در جهت توسعه صنعت تولید مواد بیولوژیک به ویژه واکسن به کار گرفته شود .

وی گفت: رازی ظرفیت بسیار ارزشمند و مهمی در تولید واکسن های انسانی، دامی و طیور در کشور محسوب می شود و دارای قابلیت های بسیار بالایی است که هیچ یک از مؤسسات موجود در کشور از آن برخوردار نیستند، لازم است در تدوین برنامه های استراتژیک مؤسسه از این ظرفیت ها بهره ببریم .

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه باید با فعالیت و عملکرد صحیح، در جهت تقویت مؤسسه گام برداریم، گفت: مجموعه مؤسسه رازی باید با تفکری مثبت برای ارتقاء این مؤسسه تلاش کرده، شاهد عملکرد جمعی در راستای پیشرفت این مجموعه باشیم .

وی تأکید کرد: حفظ توان تولید و کیان مؤسسه از وظایف اصلی ما محسوب می شود و استفاده از توان بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد .

دکتر هاشم نیا تصریح کرد: با توجه به اینکه 60 درصد واکسن های طیور کشور وارداتی است، حمایت از شرکت های دانش بنیان، برای جلوگیری از واردات این نوع واکسن ها می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید