Iranian Agriculture News Agency

چرا هندی‌ها شکلات‌خور شده‌اند؟/ نمودارهای مصرف شکلات در هند و کشورهای جهان

بررسی شرکت تحقیقاتی "مینتل" نشان می‌دهد، مصرف شکلات هندی‌ها از سال 2011 حدود 50 درصد افزایش یافته است. مصرف شکلات هندی‌ها در سال 2016، 228 هزار تن برآورد شد، در حالی که میزان مصرف پنج سال قبل 152 هزار تن بود.

چرا هندی‌ها شکلات‌خور شده‌اند؟/ نمودارهای مصرف شکلات در هند و کشورهای جهان


به گزارش ایانا، بررسی شرکت تحقیقاتی «مینتل» نشان می دهد، مصرف شکلات هندی ها از سال 2011 حدود 50 درصد افزایش یافته است. مصرف شکلات هندی ها در سال 2016 میلادی 228 هزار تن برآورد شد، در حالی که میزان مصرف پنج سال قبل 152 هزار تن بود.


نمودار 1- افزایش اشتهای هندی ها برای شکلات طی پنج سال اخیر


«مارسیا موگلونسکی»، مدیر پژوهشی بخش غذا و نوشیدنی شرکت «مینتل» گفت: بررسی های ما نشان می دهد که هندی ها بر این باورند که شکلات سودمند و به راحتی در دسترس است و عامل کلیدی رشد بازار شکلات این کشور از نظر حجم و ارزش را باید در این موضوع جست و جو کرد.

در یک بررسی مشخص شد که از هر 5 هندی، 2 نفر تصور می کند که اسنک های شکری یا شیرین مانند شکلات یا کیک، سالم است. همچنین عده ای به اسنک به عنوان یک منبع تامین انرژی نگاه می کنند. علاوه بر این، 40 درصد بیان کردند که بین وعده های ناهار و شام از شکلات، کیک و دیگر اسنک های شیرین استفاده می کنند.

محبوبیت شکلات در هند به موضوع توان مالی هم مربوط می شود. بازار شکلات این کشور زیر سلطه دو برند «موندلز» و «نستله» قرار دارد و راز موفقیت آن ها عرضه محصولاتی با قیمت مناسب است. شرکت تحقیقاتی «مینتل» اعلام کرد که محبوب ترین شکلات ها در هند با قیمت 5 تا 10 روپیه فروخته می شود.

عشق هندی ها به محصولات شیرین، سبب افزایش تقاضای شکلات در سال های آتی خواهد شد. پیش بینی می شود ارزش بازار شکلات این کشور تا سال 2020 میلادی به 32 هزار کرور روپیه برسد که 160 درصد نسبت به سال 2015 رشد خواهد داشت.

با این وجود، مصرف شکلات در هند هنوز فاصله زیادی با کشورهای غربی دارد و این موضوع نشان می دهد که فضای بیشتری برای رشد وجود دارد.

نمودار 2- مصرف شکلات در نقاط مختلف طی سال 2016 (ارقام: هزار تن)

البته هندی ها در رشد مصرف و تقاضای شکلات تنها نیستند. بررسی های موسسه تحقیقاتی «روی مورگان» نیز نشان می دهد که مردم استرالیا نیز از سال 2013 تاکنون در حال افزایش مصرف شکلات بوده اند.


ترجمه: پرویز امانیان

منبع: Quartz

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید