Iranian Agriculture News Agency

افتتاح سیلو 23 هزار تنی ذخیره گندم در دهلران

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اعلام این خبر گفت: یک واحد سیلوی ذخیره گندم در دشت عباس شهرستان دهلران با ظرفیت 23 هزار تن افتتاح شد.

افتتاح سیلو 23 هزار تنی ذخیره گندم در دهلران

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اعلام این خبر گفت: یک واحد سیلوی ذخیره گندم در دشت عباس شهرستان دهلران با ظرفیت 23 هزار تن افتتاح شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، سهراب پسندیده افزود: در این مراسم که با حضور استاندار، معاونین استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مسئولان استانی، این واحد صنعتی با مساحت 20 هزار متر مربع و با زیر بنا 1200 متر مربع احداث و ظرفیت ذخیره سازی 23 هزار تن به بهره برداری رسید .

پسندیده در ادامه عنوان کرد: جهت احداث این طرح مبلغ 20 میلیارد ریال از تسهیلات بانکی و بیش از 30 میلیارد ریال سرمایه شخصی متقاضی هزینه شده است و برای تعداد 11 نفر به صورت مستقیم و تعداد حدود 30 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است .

مدیر صنایع کشاورزی خاطر نشان کرد: با همدلی مسئولان استانی و تلاش مجری طرح، این پروژه که مصداق عملی اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل است، کمتر از چهار ماه احداث شد .

پسندیده در ادامه گفت: هر ساله به علت اینکه گندم در فضای باز خریداری و نگهدای می شود خسارتی از طریق پرندگان و جوندگان و همچنین شرایط اقلیمی به محصول خریداری شده وارد می شود که با احداث این سیلو و واحدهای مشابه این خسارت به حداقل ممکن کاهش می یابد و تاثیر بسیار مهمی در تولید گندم این کالای استراتژیک و حیاتی دارد .

پسندیده در پایان اضافه کرد: به علت استفاده از تکنولوژی روز دنیا در این واحد صنعتی ، هر ساعت 240 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان جذب و باعث سهولت کار برای کشاورزان و کامیون دارن شده از صفوف کاذب جلوگیری می شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید