Iranian Agriculture News Agency

دستاورد محققان دانشگاه ایلینوی امریکا

رباتی ارزان‌تر برای نظارت بر گیاهان ساخته شد

کارشناسان دانشگاه ایلینوی University of Illinois at Urbana–Champaign ، به اختراعی دست یافتند که می تواند به کشاورزان امکان جمع آوری اطلاعات محصول را به شیوه ای ارزان تر و راحت تر از گذشته بدهد، این ربات می تواند با چرخ های خود در سراسر مزرعه برای نظارت بر گیاهان پیمایش کند.

رباتی ارزان‌تر برای نظارت بر گیاهان ساخته شد

کارشناسان دانشگاه ایلینوی University of Illinois at Urbana-Champaign ، به اختراعی دست یافتند که می تواند به کشاورزان امکان جمع آوری اطلاعات محصول را به شیوه ای ارزان تر و راحت تر از گذشته بدهد، این ربات می تواند با چرخ های خود در سراسر مزرعه برای نظارت بر گیاهان پیمایش کند.

به گزارش ایانا از شیکاگو تریبیون این ربات TERRA-MEPP نام دارد و وزن آن در حدود 65 پوند است و در اطراف اش دو سیستم نیرو محرکه به مانند چرخ های تانک قرار دارد. این ربات می تواند اطلاعات را در زمان واقعی در مورد رشد و پیشرفت محصول با استفاده از دوربین، لیزر و سنسور جمع آوری کند. به گفته محققان، همچنین ربات می تواند در زمینه شناسایی گیاهان منحصر به فرد با ویژگی های مطلوب برای افزایش بازده استفاده شود.


Girish Chowdhary ، استادیار مهندسی کشاورزی و بیولوژیک و متخصص در زمینه تصمیم گیری ربات ( decision-making ) ، گفت: "این ربات به گونه ای خودکار طراحی شده که اطلاعات را ثبت کرده و سپس می تواند در اختیار زیست شناسان و تحلیل گران اطلاعات قرار دهد تا بتوانند بهترین الگوها و روش ها را پیدا کنند."

Chowdhary و بیش از 12 محقق، در حال آزمایش ربات برای جمع آوری اطلاعات محصول سورگوم هستند، سورگوم محصولی است که از کاربردهایش برای سوخت های زیستی ( biofuel crop ) استفاده می شود و می تواند تا 14 فوت قد بکشد.

دوربین های دیجیتال متصل به ربات اطلاعاتی همچون میزان ارتفاع بوته، قطر ساقه و رنگ را ثبت می کند، آنچه مهم است ربات می تواند جزئیات را نیز ذخیره کند مانند تشخیص این که آیا گیاه بیمار و یا دارای تنش شده است. همچنین با استفاده از اشعه مادون قرمز و دیگر سنسورها ، میزان جذب نور خورشید یا آب گیاه مشخص می شود.

وی گفت: "ساخت یک ربات با دقت بالا که بتواند در محیط های ناشناخته، نامطمئن و خشن بدون آسیب رساندن به گیاهان برای مدت زمان طولانی پیمایش کند، عمل بسیار هیجان انگیز است."

به گفته Stephen Long ، مدیر برنامه TERRA-MEPP ، موفقیت این ربات مزرعه با سورگوم امکان استفاده در مزارع ذرت، سویا و محصولات مشابه بیشتری در آینده می دهد و تیم قصد دارد با کاهش هزینه تولید تقریبا تا 10 هزار دلار ، برای تجاری سازی ربات در سال های آینده اقدام کند.

Long گفت: "اگر ما بتوانیم اطلاعات را برای سورگوم جمع آوری کنیم ، تقریبا برای هر محصول دیگری می توان انجام داد و بازار خوبی در ایالات متحده برای این ربات می توان پیش بینی کرد."

TERRA-MEPP ، بودجه 3.1 میلیون دلاری از آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته انرژی ( ARPA-E) ) امریکا دریافت کرده است.

Long گفت: "با وجود خوش بینی ها، سرمایه گذاری برای ادامه کار با توجه به کاهش بودجه پیشنهادی دولت ترامپ، نامشخص است وگروه نگران این موضوع است که ،بودجه ARPA-E صفر شده است".

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید