Iranian Agriculture News Agency

مصرف نوشابه در آمریکا باز هم کاهش یافت، اما نوشابه‌سازان کم نیاوردند

آمار منتشر شده از سوی نشریه تجاری Beverage Digest نشان می دهد که فروش نوشابه های معمولی و بدون الکل در آمریکا طی سال 2016 با کاهش مواجه شده و این افت برای دوازدهمین سال اتفاق افتاده است. جست و جو برای انتخاب سالم تر و در نظر گرفتن مالیات بالای شکر با هدف جلوگیری از دیابت و چاقی، وضعیت تقاضای نوشابه ها را هدف قرار داده است.

مصرف نوشابه در آمریکا باز هم کاهش یافت، اما نوشابه‌سازان کم نیاوردند

آمار منتشر شده از سوی نشریه تجاری Beverage Digest نشان می دهد که فروش نوشابه های معمولی و بدون الکل در آمریکا طی سال 2016 با کاهش 1.2 درصدی مواجه شده و این افت برای دوازدهمین سال اتفاق افتاده است. جست و جو برای انتخاب سالم تر و در نظر گرفتن مالیات بالای شکر با هدف جلوگیری از دیابت و چاقی، وضعیت تقاضای نوشابه ها را هدف قرار داده است.

به گزارش ایانا از «بیزینس تایمز»، اگرچه سرانه مصرف نوشابه اعم از نوشابه های انرژی زا، پارسال به کم ترین میزان طی بیش از 30 سال اخیر کاهش یافت، اما فروش دلاری با رشد 2 درصدی به 80.6 میلیارد دلار رسید، چرا که تولیدکنندگان قوطی های کوچک تر را با قیمت های بالاتر عرضه کردند و تکیه کمتری روی قوطی های بزرگ دارای تخفیف داشتند.

شرکت های کوکا کولا و پپسی بر قوطی های کوچک و بسته بندی های مرغوب تکیه داشتند تا این کار محرک حاشیه سود آن ها در بازارهای توسعه یافته باشد. همچنین آن ها در حال تولید نوشابه های بدون گاز و تغییر فرمولاسیون نوشابه برای کاهش سطح شکر و آغاز تولید انواع بدون شکر هستند.

گزارش دیگری از این نشریه به نقل از دو غول نوشابه سازی آمریکا نشان می دهد که از دست رفتن سهم بازار نوشابه های گازدار هر دو شرکت در سال 2016 ادامه داشته است. آب و نوشابه های ورزشی، دو شرکت را از کسادی بخش دیگر نجات داد.

از طرفی «مایکل بلاس»، مدیر ارشد اجرایی گروه Beverage Marketing Corp تصریح کرد: آب بطری برای نخستین بار به حجم فروش نوشابه های گازدار آسیب وارد کرده است.

به گفته وی، پیدایش آب بطری به عنوان یک نوع نوشیدنی درجه یک به وضوح نشانه یک تغییر بنیادی در آن چیزی است که مصرف کنندگان از نوشیدنی ها می خواهند./

ترجمه: پرویز امانیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید