Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور در آیین گشایش نمایشگاه گل و گیاه در رامسر:

تبدیل اراضی به گلخانه نیاز به اخذ مجوز و تغییر کاریری ندارند

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور در آیین گشایش نمایشگاه گل و گیاه در رامسر گفت: در راستای حمایت از تولیدات گل و گیاه، تبدیل اراضی به گلخانه نیاز به اخذ مجوز و تغییر کاریری ندارند و حتی نیاز به پرداخت عوارض سازه نیز نیست.

تبدیل اراضی به گلخانه نیاز به اخذ مجوز و تغییر کاریری ندارند

نوشهر - ایرنا - رئیس سازمان تعاون روستایی کشور گفت که دولت تدبیر و امید امسال چهار هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبیاری مدرن به بخش کشاورزی اختصاص داده است .

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین صفایی روز دوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه گل و گیاه در رامسر افزود : این میزان اعتبار دولت با توجه کمبود آب در کشور می تواند به اصلاح شیوه آبیاری بخش کشاورزی کمک کنند .

وی گفت: سیاست اصلاح شیوه آبیاری محصولات کشاورزی در دو سال گذشته مورد حمایت دولت قرار گرفته بود و امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت .

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بسته حمایتی دولت در بخش تولیدی، گفت: دولت تدبیر و امید در بخش صنعت گل و گیاه نیز تاکنون حمایت های خوبی داشته است و امسال نیز همانند گذشته در زمینه توسعه صنعت گلخانه و پرورش ماهی در قفس اعتباراتی را در نظر گرفته است .

وی افزود: حمایت 85 درصدی دولت از این بخش فرصت مناسب ارزشمندی برای کشاورزان و تولید کنندگان این بخش برای اجرای طرح های ابیاری مدرن است .

صفایی با اشاره به رشد چشمگیر تولیدات صنعت گل و گیاه در دنیا گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود داشتن آب و هوای و خاک مناسب برای پرورش گل و گیاه هنوز تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله دارد .

وی افزود: ایران در رتبه 15 تا 17 جهانی برای تولید پرورش گل و گیاه قرار دارد .

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور همچنین خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از تولیدات گل و گیاه، تبدیل اراضی به گلخانه نیاز به اخذ مجوز و تغییر کاریری ندارند و حتی نیاز به پرداخت عوارض سازه نیز نیست .

نمایشگاه گل و گیاهان زینتی روز دوشنبه با حضور 125 نفر از محققان داخلی و مهمانان خارجی در مجتمع مروارید سبز رامسر آغاز به کار کرد.

همچنین نخستین سمپوزیوم بین المللی گل و گیاهان زینتی قرار است از فردا با حضور مهمانان خارجی و داخلی در تالار هتل رامسر آغاز شود.

مهمانان خارجی شرکت کننده در این سمپوزیوم از کشورهای امریکا، روسیه، آلمان، ایتالیا، بلژیک، استرالیا، تایلند، ژاپن و چین هستند.

نمایشگاه و سمپوزیوم گل و گیاهان زینتی رامسر تا 14 اردیبهشت ماه در رامسر برپا است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید