Iranian Agriculture News Agency

تازه‌تربن گزارش وزارت کشاورزی چین نشان می‌دهد

واردات لبنیات چین افزایش خواهد یافت

با توجه به تازه‌ترین گزارش، واردات محصولات لبنی چین طی 10 سال آینده افزایش می‌یابد، اگرچه سرعت افزایش مذکور دارای شیب ملایمی است.

واردات لبنیات چین افزایش خواهد یافت

با توجه به تازه‌ترین گزارش، واردات محصولات لبنی چین طی 10 سال آینده افزایش می‌یابد، اگرچه سرعت افزایش مذکور دارای شیب ملایمی است.

به گزارش ایانا از وب سایت chinadaily ، براساس گزارش چشم انداز کشاورزی چین (2017-26) که توسط وزارت کشاورزی منتشر شده، تخمین زده می شود که چین 14.2 میلیون تن محصولات لبنی را در سال جاری وارد کند که نسبت به سال گذشته افزایش 11 درصدی را نشان می دهد.

در این گزارش آمده، انتظار می رود با وجود عواملی مانند افزایش تقاضا و هزینه های بالای داخلی، تاسال 2026 واردات فرآورده های لبنی چین از 19 میلیون تن در سال تجاوزکند.

همچنین، در طی دهه گذشته، رشد واردات سالانه به طور متوسط ​​14 درصد برآورد شده است. در این گزارش پیش بینی شده تولید داخلی به 44.7 میلیون تن تا سال 2026 برسد که افزایش 19 درصدی نسیت به 2016 نشان می دهد.

انتظار می رود با افزایش نوزادان پس از اجرای سیاست کودک دوم، و افزایش شمار افراد مسن تر از 60 سال، تقاضا برای پودر شیر و شیر مایع در چین - از نوع داخلی و خارجی - با افزایش رو به رو باشد.

در این گزارش آمده به دلیل تلاش های دولت چین برای احیای صنایع لبنی داخلی، افزایش تقاضا برای پودر شیر وارداتی ممکن است با سرعت کمتری روی دهد.

با توجه به گزارش های رسانه ها، پودر شیر وارداتی حدود یک سوم از بازار چین در سال 2007 را دراختیار داشت که در سال 2012 این میزان نزدیک به 60 درصد رسید.

این درحالی است که پس از ورود شیرخشک آلوده به ملامین که باعث مرگ حداقل شش نوزادو بیماری 300 هزار کودک در سال 2008 شد ، مقامات برای بازگرداندن اعتماد عمومی به مصرف شیر داخلی اقداماتی انجام داده اند. قانون ایمنی مواد غذایی در سال 2015 تجدید نظر شد به طوری که براین اساس تمام مواد غذایی نوزاد قبل از از فروش بازرسی شوند.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید