Iranian Agriculture News Agency

بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته کاهش ۲ درصدی داشته است

افزایش بارندگی در دو حوزه خلیج فارس و مرکزی

وزیر نیرو با بیان اینکه میزان بارندگی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش یافته است، گفت: بارندگی در دو حوزه خلیج فارس ۳+ و حوزه مرکزی ۴+ درصد نسبت به سال های گذشته بوده است.

افزایش بارندگی در دو حوزه خلیج فارس و مرکزی

وزیر نیرو با بیان اینکه میزان بارندگی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش یافته است، گفت: بارندگی در دو حوزه خلیج فارس ۳+ و حوزه مرکزی ۴+ درصد نسبت به سال های گذشته بوده است .

به گزارش ایانا از خانه ملت، حمید چیت افزود: از ابتدای سال آبی یعنی از یکم مهرماه سال 95 تاکنون به طور متوسط 211 میلیمتر بارندگی داشته‌ایم. این میزان بارندگی برابر با متوسط سال‌های گذشته بوده است، اما نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد کاهش یافته است .

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در حوضه‌های مختلف آبریز کشور شرایط در همه جا یکسان نبوده است، افزود: میزان بارندگی در حوضه دریای خزر 6- درصد، دریاچه ارومیه 14- درصد، حوزه مرزی شرق 36- و حوضه قره قوم 8- درصد بارندگی آنها نسبت به متوسط سال‌های گذشته کاهش یافته است .

چیت چیان ادامه داد: بارندگی در دو حوزه خلیج فارس 3+ و حوزه مرکزی 4+ درصد بوده است .

وزیر نیرو با اشاره به بارندگی‌های اخیر در کشور عنوان کرد: از بهمن ماه شاهد بارش‌های خوبی در کشور بوده‌ایم، که تقریبا میزان بارندگی را به متوسط سال‌های گذشته رسانده است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید