Iranian Agriculture News Agency

با حضور مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران

سد لاستیکی بندرکیاشهر افتتاح شد

پروژه سد لاستیکی دهنه‌سر روی رودخانه سید علی اکبری در بندر کیاشهر با حضور مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افتتاح شد.

سد لاستیکی بندرکیاشهر افتتاح شد

پروژه سد لاستیکی دهنه‌س ر روی رودخانه سید ع لی اکبری در بندر کیاشهر با حضور مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افتتاح شد .

به گزارش ایانا، پروژه سد لاستیکی دهنه‌سر روی رودخانه سید علی اکبری پیش از ظهر امروز با حضور محمد حاج رسولی‌ها مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و نجفی استاندار گیلان به بهره‌برداری رسید. سد لاستیکی دهنه‌سر به منظور توسعه و بهبود آبیاری یک‌هزار هکتار از شالیزارهای منطقه احداث شده است .

ساماندهی سرآب و پایاب سد با سنگ لاشه و پلکان ماهی‌رو در کرانه راست و ایجاد حوضچه مکش مناسب به منظور پمپاژ آب از اهداف احداث سد لاستیکی "دهنه‌سر" بوده و عملیات بهبود بستر و جلوگیری از پدیده کف‌کشی از جمله اهداف احداث سد مذکور است .

برای احداث سد لاستیکی مذکور 15 هزار و 700 متر مکعب عملیات خاکریزی، 435 تن میلگرد گذاری، سه هزار و 535 متر مربع قالب‌بندی، 6 هزار و 925 متر مکعب بتن‌ریزی، 32 هزار و 528 متر مکعب بنایی و خشکه چینی با سنگ و 415 متر مربع دیوار آب‌بند انجام شده و ارتفاع لاستیک سد «دهنه سر» 2.5 متر و طول لاستیک در قاعده 34 متر و در تاج 41.5 متر است . حجم مخزن ذخیره آب سد لاستیکی "دهنه سر" 350 هزار متر مکعب بوده و سرریز سد مذکور از نوع آزاد طراحی و 80 میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید