Iranian Agriculture News Agency

ترکیه در بخش کشاورزی با 6 کشور آفریقایی وارد معامله شد

امضای معاملات کشاورزی، شیلات و دام بین ترکیه و 6 کشور آفریقایی

ترکیه با شش کشور آفریقایی در زمینه معاملات کشاورزی، شیلات و دام قرار داد بست.

امضای معاملات کشاورزی، شیلات و دام بین ترکیه و 6 کشور آفریقایی

ترکیه با شش کشور آفریقایی در زمینه معاملات کشاورزی، شیلات و دام قرار داد بست.

به گزارش ایانا از وب سایت Anadolu Agency (AA) ، فاروق چلیک Faruk Celik ، وزیر کشاورزی و دام ترکیه، در مراسم امضای قرارداد، در باره تلاش های ترکیه در توسعه همکاری کشاورزی با این قاره از سال 2005 گفت: "به عنوان نتیجه ای از این تلاش ها، می توان به افزایش تجارت ترکیه با آفریقا از 5 میلیارد دلار به 18 میلیارد دلار اشاره کرد. از نظر کشاورزی، تجارت ما از 418 میلیون دلار تا 2.5 میلیارد دلار افزایش یافته است. ما می دانیم که این ارقام کافی نیست. هدف از تمام این نشست ها، افزایش حجم تجارت ، به خصوص در حوزه کشاورزی و توسعه روابط در زمینه های دیگر است."

به تازگی نشست دو روزه وزرای کشاورزی ترکیه -آفریقا (1) و انجمن تجارت آفریقا ( Agribusiness Forum ) که توسط وزارت غذا، کشاورزی و دامداری ترکیه سازماندهی شده بود، میزبان بیش از 300 شرکت کننده، از جمله وزرای 54 کشور آفریقایی بود. در این نشست معاملات با کنگو، ساحل عاج، جیبوتی، گینه، رواندا و گامبیا به امضا رسید. چلیک تاکید کرد که کشاورزی یک بخش استراتژیک برای قاره آفریقا به شمار می رود.

وی گفت: "قاره آفریقا دارای یک چهارم از کل زمین های زراعی جهان است. به همین دلیل است که امکان چشم پوشی از پتانسیل کشاورزی در آفریقا وجود ندارد."

چلیک اشاره کرد که وزرای کشاورزی شرکت کننده، موضوعات و مشکلات قابل توجهی را در بخش کشاورزی کشورهای خود مطرح کردند.

وی افزود: " این جلسات فرصتی برای حل و فصل مشکلات کشور ایجاد کرد. چنانچه عرضه وتقاضا در بخش کشاورزی متناسب باشد، این کشورها می توانندبه توسعه برسند."

وزیر کشاورزی و دام ترکیه گفت: "نکته اصلی داشتن زمین زراعی و اطمینان از آبیاری زمین است و مسائل دیگر را می توان از طریق ابزارهای فنی و افراد مجرب حل کرد."

Sacko Josefa Leonel Correa ، کمیسر اتحادیه آفریقا در حوزه اقتصاد روستایی و کشاورزی، گفت: "کشور های آفریقایی و ترکیه یک همکاری مشترک را اغاز کرده اند.

ما در حال حاضر شاهد یک اراده سیاسی در ترکیه هستیم، که می تواند برای توسعه بخش کشاورزی و توسعه کشورهای آفریقایی بسیار مهم باشد. ما از این تلاش ها آگاه هستیم."

کمیسر تاکید کرد ، آن ها در زمینه دامداری، شیلات، محیط زیست، آبیاری و بهداشت عمومی به ویژه فراهم کردن آب آشامیدنی تمیز و دفع فاضلاب همکاری کرده اند.

وی، تجربه ترکیه را در زمینه کشاورزی به عنوان "یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی" ستود.

وی خاطر نشان کرد: "از این رو، ما می توانیم مطالب بسیاری از شما (ترکیه) یاد بگیریم و از تجربیات تان بهره مند شویم."

ترجمه: فرحناز سپهری

1- Turkey-Africa First Agriculture Ministers Meeting

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید